• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
14

هوآوی خدمات پرداخت دیجیتال خود را افزایش می‌دهد

  • کد خبر : 1722
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
هوآوی خدمات پرداخت دیجیتال خود را افزایش می‌دهد
بازار پرداخت تلفن همراه چین در حال حاضر تحت سلطه Alipay و WeChat Pay است و مجموعاً 90 درصد سهم بازار را در اختیار دارد. Alipay توسط غول فناوری مالی Ant Group اداره می‌شود، در حالی که WeChat Pay تحت اپراتور فوق العاده WeChat Tencent Holdings است.

هوآوی غول مخابراتی چینی که تحت تحریم‌های تجاری آمریکا فعالیت اصلی تلفن‌های هوشمند آن تضعیف شده است، پس از اخذ مجوز سراسری، فعالیت خدمات پرداخت تلفن همراه خود را افزایش داده است.

به گفته تحلیلگران، این پیشرفت موقعیت هوآوی را برای تبدیل شدن به یکی از ارائه دهندگان اصلی پرداخت دیجیتال در چین، بزرگترین بازار تلفن‌های هوشمند و اینترنت جهان، تقویت می‌کند.

این شرکت مستقر در شنجن به شرکت کنندگان در کنفرانس توسعه دهندگان خود این امکان را داده است تا هزینه بلیط خود را از طریق عملکرد جدید Huawei Zhifu تحت برنامه Huawei Pay خود پرداخت کنند. کسانی که از این سرویس استفاده می‌کنند از ۵۰ یوان (۷٫۷۵ دلار آمریکا) تخفیف برخوردارند.

این امر پس از اخذ مجوز سراسری پرداخت تلفن همراه از خرید شبکه Shenzhen Xunlian Zhifu در ماه مارس توسط این شرکت صورت گرفت. از سال ۲۰۱۶، توسعه کسب و کار برنامه کیف پول تلفن همراه Huawei Pay عمدتاً متکی بر خدمات پرداخت تلفن همراه UnionPay دولتی است، برترین سرویس تسویه کارت بانکی چین.

گوئو تائو، معاون مرکز تجارت الکترونیک بین‌المللی چین در این باره گفت: “بازار پرداخت‌های تلفن همراه آینده [در چین] می‌تواند تبدیل به یک مسابقه سه جانبه بین Alipay ، WeChat Pay و Huawei Pay شود، که دوگانگی کنونی را از بین می‌برد.”

گوئو می‌گوید: “با تکیه بر اکوسیستم عظیم هوآوی، Huawei Pay می‌تواند به سرعت مقیاس و سهم بازار خود را افزایش دهد و آن را به بزرگترین رقیب Alipay و WeChat Pay تبدیل کند.”

بازار پرداخت تلفن همراه چین در حال حاضر تحت سلطه Alipay و WeChat Pay است و مجموعاً ۹۰ درصد سهم بازار را در اختیار دارد. Alipay توسط غول فناوری مالی Ant Group اداره می‌شود، در حالی که WeChat Pay تحت اپراتور فوق العاده WeChat Tencent Holdings است.

تلاش مجدد هوآوی در زمینه خدمات مالی دیجیتالی در زمانی مناسب صورت می‌گیرد که بسترهای اینترنتی تکنولوژی‌های بزرگ برای پیروی از دستورالعمل پکن عجله می‌کنند تا برخی زمینه‌های انحصاری خود را در معرض رقابت قرار دهند.

هوآوی، بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی جهان و بزرگترین فروشنده تلفن هوشمند چین در سال ۲۰۱۹ به لیست سیاه تجاری واشنگتن اضافه شد. این شرکت تلاش کرده است تا عملیات خود را با محدودیت‌های شدیدتر اعمال شده در سال گذشته و دسترسی به تراشه‌هایی که با استفاده از فناوری ایالات متحده توسعه یافته یا تولید می‌شوند، تطبیق دهد.

از اواخر سال گذشته، هوآوی حرکت‌های تاکتیکی را برای توسعه سایر کسب و کارهای خود انجام داده و در عین حال تلاش می‌کند تا در صنعت گوشی‌های هوشمند همچنان فعال باقی بماند.

این اقدامات شامل گسترش عملیات خدمات ابری در منطقه آسیا و اقیانوسیه، کمک به شرکت‌های داخلی برای کاهش تولید کربن، ارائه ایستگاه‌های پایه ۵G و تجهیزات شبکه اصلی به اپراتورهای اصلی مخابراتی چین، افزایش مجوز ثبت اختراع، ایجاد مشارکت برای پلتفرم تلفن همراه HarmonyOS است. این شرکت واحد گوشی هوشمند ارزان قیمت خود موسوم به Honor را به فروش می‌رساند.

با این وجود، هوآوی سیگنال‌های متفاوتی در مورد توسعه بیشتر تجارت پرداخت تلفن همراه خود داده است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1722

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.