• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
6

هوآوی جایگزین‌های اندروید و لینوکس را تقویت می‌کند

  • کد خبر : 5298
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۱
هوآوی جایگزین‌های اندروید و لینوکس را تقویت می‌کند
مرکز فناوری شنجن در جنوب چین در حال انجام یک اقدام هماهنگ برای تقویت استفاده از سیستم عامل‌های توسعه یافته توسط هوآوی است، چراکه چین همچنان به دنبال کاهش اتکای خود به فناوری‌های خارجی است.

شنجن در تلاش است تا شرکت‌ها و استعدادها را به خود جذب تا صنعتی پیرامون دو سیستم عامل هارمونی و اولر (HarmonyOS و EulerOS) که توسط غول تجهیزات مخابراتی مستقر در این شهر توسعه یافته‌اند، ایجاد کند.

این شهر قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ اتکا به فناوری خارجی در سیستم عامل‌های کلیدی را از بین ببرد و کمک کند تا سیستم عامل‌های هارمونی و اولر نرم افزارهای پیشرو در جهان شوند.

دولت این شهر همچنین می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۰ صنعت و حداقل ۱۰۰ شرکت داشته باشد که این سیستم‌های عامل را پذیرفته باشند.

شنجن به عنوان بخشی از این تلاش، سازمان‌های دولتی و شرکت‌های دولتی را تشویق می‌کند تا از این سیستم‌ها در زمینه‌هایی از جمله تامین آب، حمل و نقل و آموزش استفاده کنند. همچنین صنایع تولیدی، اینترنت، امور مالی، انرژی و مراقبت‌های بهداشتی را تشویق می‌کند تا از محصولاتی که این سیستم‌ها بر آن نصب شده استفاده کنند. البته مشخص نیست که چگونه شرکت‌ها برای استفاده و پذیرش این سیستم‌ها تشویق خواهند شد.

هارمونی، یک سیستم‌عامل موبایل و اینترنت اشیاست که از برخی کدهای اندرویدی نیز استفاده می‌کند و در سال ۲۰۱۹ و پس از آنکه واشنگتن هواوی را تحریم و گوگل ارائه مجموعه خدمات نرم‌افزاری موبایل خود به این شرکت را متوقف کرد، رونمایی شد.

اولر، یک زیرمجموعه لینوکس که برای سرورهای سازمانی طراحی شده است، اولین بار در سال ۲۰۲۱ منتشر شد.

بر اساس این طرح، هدف شنژن این است که تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۴۰ درصد از اپراتورهای جدید شهر از “زیرساخت‌های اطلاعاتی حیاتی” – سیستم‌هایی که برای امنیت ملی مهم هستند – از اولر استفاده کنند. همچنین مشخص می‌کند که سیستم عامل هارمونی باید «یک جایگاه مهم» در اکوسیستم دستگاه‌های هوشمند چین داشته باشد.

هواوی در محبوبیت سیستم عامل‌های خود با نبرد سختی روبرو شده است، اما به آرامی در حال پیشرفت است زیرا این کشور در بحبوحه تشدید محدودیت‌های صادرات و سرمایه گذاری ایالات متحده، تلاش می‌کند تا فناوری‌های خارجی را کنار بگذارد.

بر اساس گزارش‌ها، سهم بازار دستگاه‌های تلفن همراه برای هارمونی در چین در سه ماهه اول امسال از ۱ درصد به ۸ درصد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ افزایش یافت.

اندروید و آی او اس به ترتیب با ۷۲ و ۲۰ درصد از سهم بازار در سه ماهه اول، پیشتازی خود را در گوشی‌های هوشمند چین حفظ کردند.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در یک نشست مطبوعاتی گفت که سیستم عامل اولر بیش از ۴۳۰ میلیون بار در ۱۳۰ منطقه نصب شده است.

افزایش استفاده از هارمونی و اولر در خارج از چین یکی دیگر از اهداف برنامه شنجن است. پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ در میان کشورهای شرکت کننده در طرح “کمربند و جاده” چین و گروهی از اقتصادهای نوظهور که در سال ۲۰۰۹ شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی تشکیل شد، شاهد پذیرش بیشتری از این سیستم عامل‌ها باشیم.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5298

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.