• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
17

هوآوی به‌دنبال جذب نیروهای خارجی با هدف تقویت برنامه‌های تحقیقاتی

  • کد خبر : 1712
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
هوآوی به‌دنبال جذب نیروهای خارجی با هدف تقویت برنامه‌های تحقیقاتی
بر اساس گزارش سالانه سال 2020، هوآوی مستقر در شنجن 197000 کارمند در سراسر جهان داشته است. این تعداد شامل کارمندان 162 کشور و منطقه مختلف بود.

بر اساس جدیدترین سخنرانی منتشر شده از سوی رن جنگفی بنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت هوآوی این شرکت فناوری تلاش‌های خود را در استخدام نیروهای خارجی، به ویژه از ایالات متحده، دو برابر خواهد کرد، زیرا این غول مخابراتی چینی قصد دارد برنامه‌های تحقیق و توسعه خود را در خارج از کشور تقویت کند.

رن ۷۶ ساله در سخنرانی خود در ماه اوت گفت: “در دو سال گذشته، ما تلاش خود را برای استخدام دانشجویان چینی که در خارج از کشور تحصیل کرده‌اند تقویت کرده‌ایم.”

وی افزود: “اکنون ما باید بر روی استعدادهای درخشان تمرکز کنیم و بودجه بیشتری را برای مراکز تحقیقاتی خارج از کشور اختصاص دهیم. ما باید مرکز تحقیقات هواوی در آمریکای شمالی را به یک مرکز جذب استعدادها تبدیل کنیم.”

وی اظهار داشت که پیگیری برای جذب تعداد بیشتری از افراد غیرچینی در شرایطی است که تعداد دانش آموزان چینی تحصیل کرده در خارج از کشور کاهش یافته است،آن هم پس از تصمیم ایالات متحده برای اعطای ویزای دانشجویی کمتر.

رن می‌گوید: “هنگامی که ما [نامزدهای استخدامی] با کیفیت را کشف می‌کنیم، باید با آنها ارتباط برقرار کنیم و آنها را جذب نماییم.” وی بر اهمیت جذب افرادی که در ایالات متحده و اروپا کار کرده‌اند و همچنین افرادی که قادر به کار در چین هستند، تأکید کرد.

رن گفت: حسابرسی، امور مالی، زنجیره تامین و عملیات تولید شرکت نیز باید با استعدادهای تازه تکمیل شود.

بر اساس گزارش سالانه خود در سال ۲۰۲۰، هوآوی مستقر در شنجن ۱۹۷۰۰۰ کارمند در سراسر جهان داشته است. این تعداد شامل کارمندان ۱۶۲ کشور و منطقه مختلف بود.

رن گفت: “شرکت ما در مرحله بحرانی بقا و توسعه قرار دارد. بنابراین ما باید افکار خود را آزاد کنیم و آغوش خود را برای استقبال از بهترین استعدادهای جهان باز کنیم.”

رن که در جوانی از اعضای مهندسی ارتش آزادیبخش خلق بود، استفاده از استعدادهای خارجی هوآوی را شبیه به استفاده از “اسلحه و توپ‌های خارجی” توصیف کرد که به شرکت کمک می‌کند تا طی ۳ تا ۵ سال آینده، نفوذ بیشتری در بازارهای خارج از کشور داشته باشد.

این اولین بار نبود که رن بر اهمیت باز بودن، ادامه رشد در بازارهای بین‌المللی و یادگیری از ایالات متحده تأکید می‌کرد.

وی در ماه مه امسال گفته بود: “اینکه ایالات متحده سعی دارد ما را سرکوب کند به این معنا نیست که ما آن را به عنوان یک معلم به رسمیت نمی‌شناسیم.”

در اول سپتامبر، لورن لافورگ، ریاضیدان مشهور فرانسوی به عنوان دانشمندی به هوآوی پیوست که انتظار می‌رود در مرکز تحقیقاتی این شرکت در پاریس کار کند، این یکی از برجسته‌ترین تلاش‌های استخدامی از سوی غول مخابراتی چینی به شمار می‌رود. در اوت ۲۰۰۲، لافورگ در بیست و چهارمین کنگره بین‌المللی ریاضیدانان که در سالنی بزرگ در پکن برگزار شد، مدال فیلدز -جایزه نوبل ریاضیات- را از رئیس جمهور وقت جیانگ زمین دریافت کرد.

هوآوی، بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی جهان و بزرگترین فروشنده تلفن هوشمند چین در سال ۲۰۱۹ به لیست سیاه تجاری واشنگتن اضافه شد. این شرکت تلاش کرده است تا عملیات خود را با محدودیت‌های شدیدتر اعمال شده در سال گذشته و دسترسی به تراشه‌هایی که با استفاده از فناوری ایالات متحده توسعه‌ یافته یا تولید می‌شوند، تطبیق دهد.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1712

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.