• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
8

همکاری عربستان سعودی و چین بر روی سیستم هوش مصنوعی عربی

  • کد خبر : 5911
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
همکاری عربستان سعودی و چین بر روی سیستم هوش مصنوعی عربی
دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله (KAUST) در عربستان سعودی با دو دانشگاه چینی برای ایجاد یک سیستم هوش مصنوعی متمرکز بر زبان عربی همکاری می‌کنند.

مدل زبان بزرگ (LLM)، به نام AceGPT، بر روی Llama 2 متا ساخته شده و توسط یک استاد چینی-آمریکایی در دانشگاه ملک عبدالله با همکاری دانشکده علوم داده در دانشگاه چینی هنگ کنگ، شنجن (CUHKSZ) و موسسه تحقیقاتی داده‌های بزرگ شنجن (SRIBD) راه اندازی شده است.

این مدل به عنوان یک دستیار هوش مصنوعی برای عرب زبانان و پاسخگویی به سوالات به زبان عربی طراحی شده است و ممکن است در سایر زبان‌ها نتایج رضایت‌بخشی نداشته باشد.

همچنین به گفته توسعه دهندگان، این مدل برای تشخیص سوء استفاده‌های احتمالی، از جمله سوء استفاده از اطلاعات حساس، تولید محتوای مضر، تداوم اطلاعات نادرست یا عدم موفقیت در بررسی‌های ایمنی، بهبود یافته است.

با این حال، این پروژه همچنین به کاربران هشدار داده به دلیل عدم بررسی‌های ایمنی، مسئولیت استفاده از آن را بر عهده گیرند.

گفته می‌شود که AceGPT از داده‌های منبع باز و داده‌های ساخته شده توسط محققان ایجاد شده است.

این پیشرفت در حالی رخ می‌دهد که عربستان سعودی در تلاش است تا به یک رهبر منطقه‌ای در فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی تبدیل شود. در ماه ژوئن نیز، بانک مرکزی عربستان سعودی با سازمان پولی هنگ کنگ در زمینه توکن‌ها و پرداخت‌ها همکاری کرد. قبل از آن و در ماه فوریه، دولت عربستان سعودی با پلتفرم متاورس The Sandbox برای سرعت بخشیدن به برنامه‌های متاورس آینده شریک شد.

در ماه اوت، رگولاتورهای ایالات متحده به سازنده تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا و رقیبش AMD گفتند که صادرات تراشه‌های نیمه‌رسانای سطح بالای خود را که برای توسعه هوش مصنوعی در برخی کشورهای خاورمیانه استفاده می‌شوند محدود کنند.

با این حال، رگولاتورهای ایالات متحده از آن زمان به طور صریح مسدود کردن صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی به منطقه خاورمیانه را رد کرده‌اند.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5911

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.