• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

همکاری تنسنت با کیف پول‌های دیجیتال برای پرداخت‌های موبایلی

  • کد خبر : 6256
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۸:۰۶
همکاری تنسنت با کیف پول‌های دیجیتال برای پرداخت‌های موبایلی
هلدینگ تنسنت با همکاری سه اپراتور بزرگ مخابراتی چین به کاربران کیف پول‌های دیجیتال چاینا موبایل، چاینا تلکام و چاینا یونیکورن اجازه می‌دهد تا با اسکن کیوآر کدهای وی چت پرداخت‌های خود را انجام دهند. این اقدام، آخرین تلاش این غول فناوری برای گسترش همکاری خدمات اینترنتی تحت قوانین پکن است.

در سال‌های اخیر، بخش پرداخت وی چت به تلاش برای باز بودن و اتصال با سازمان‌های مختلف ادامه داده و با نزدیک به ۳۰ بانک و چندین سازمان پرداخت در زمینه خدمات مشابه همکاری داشته است.

این اقدام تنسنت در میانه درخواست‌های پکن برای برچیدن «باغ‌های دیواری» (walled gardens) انجام می‌شود که توسط شرکت‌های فناوری بزرگ چین اداره می‌شوند و موانعی را در اطراف اکوسیستم‌های خود ایجاد و ارتباط با سایر خدمات را مسدود کرده‌اند.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که شرکت‌های اینترنتی که اقدامات اصلاحی برای رفع انسداد پیوندهای وب‌سایت خارجی انجام می‌دهند را راهنمایی می‌کند. این اقدام دولت بخشی از یک برنامه نظارتی گسترده‌تر پکن در مورد موضوعاتی مانند اقدامات انحصاری، امنیت سایبری و حقوق مصرف کننده بود.

در همان سال، وی‌چت پی، خدمات خود را به روی یونیون پی (UnionPay) دولتی، برترین سرویس تسویه کارت بانکی کشور باز کرد. برنامه‌های کوچک در وی چت همگی مجاز به استفاده از UnionPay’s Cloud QuickPass بودند و مصرف‌کنندگان می‌توانستند کد پرداخت وی چت را از طریق برنامه کلاود کویک‌پس برای پرداخت‌های آفلاین در مراکز استان‌ها اسکن کنند.

علیرغم تلاش‌های مداوم برای از بین بردن دیوارهای مجازی بین خدمات فناوری، کاربران اینترنت هنوز نمی‌توانند مستقیماً بین وی چت پی و علی پی (متعلق به گروه آنت) دو سیستم پیشرو پرداخت تلفن همراه چین که بیش از ۹۰ درصد از بازار داخلی را تشکیل می‌دهند، پول جابه‌جا کنند.

سال گذشته، علی پی روشی را برای کاربران خود آزمایش کرد تا وجوه خود را به کاربران وی چت پی منتقل کنند. این سرویس آزمایشی به تعداد محدودی از کاربران علی پی اجازه داد تا یک کیوآر کد برای ارسال به کاربران وی چت ایجاد کنند، آنها می‌توانند سپس از علی پی برای اسکن کد و دریافت پول استفاده کنند.

سپتامبر گذشته، مقامات یوان دیجیتال از وی چت پی، علی پی و اپلیکیشن‌های بانکی که توسط بانک‌های تجاری اجرا می‌شوند، خواست تا استانداردهای فنی کیوآر کدهای پرداخت الکترونیکی یوان دیجیتال را در کوتاه‌مدت یکسان کنند و در نهایت یوان دیجیتال را به عنوان گزینه پرداخت تبدیل کنند.

وی چت که ۱٫۳ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، به تازگی اعلام کرده که از استفاده از ارز دیجیتال رسمی چین در کیف پول الکترونیکی اپلیکیشن تنسنت، عملکردهای ویدئویی کوتاه و برنامه های کوچک پشتیبانی کرده است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6256

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.