• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
5

هشدار به ارتش آمریکا درباره لزوم مقابله با سیستم جنگی به‌هم پیوسته چین

  • کد خبر : 4096
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۳۵
هشدار به ارتش آمریکا درباره لزوم مقابله با سیستم جنگی به‌هم پیوسته چین
مقامات دفاعی آمریکا گزارش دادند ایالات متحده باید سرعت ساخت سیستم جنگی به هم پیوسته خود را افزایش دهد زیرا چین نسخه داخلی خود را برای مقابله با پلتفرم ایالات متحده دنبال می‌کند.

جنگ دقیق چند دامنه‌ای چین (MDPW) که در گزارش سالانه قدرت نظامی چین از سوی وزارت دفاع ایالات متحده مطرح شده قصد دارد تمام نیروهای چینی را “از سایبری تا فضا” هماهنگ کند.

مقامات آمریکایی می‌گویند که این تلاش‌ها «با نیاز به مقابله» با ابتکار فرماندهی و کنترل پنتاگون (JADC2) تقویت می‌شود.

بر اساس گزارش پنتاگون، ارتش آزادیبخش خلق چین اولین بار MDPW را در سال ۲۰۲۱ آزمایش کرد تا فرماندهی و کنترل، ارتباطات، رایانه، اطلاعات، نظارت و شناسایی را به هم متصل کند تا به سرعت قدرت آتش را هماهنگ و نقاط ضعف خارجی را آشکار کند.

به گفته مقامات دفاعی آمریکا، ارتش چین “جنگ تخریب سیستم‌ها را راه بعدی جنگ می‌داند”. در اصل، این روشی است که با استفاده از آن ارتش چین به دنبال جستجوی دامنه‌ها برای شناسایی آسیب‌پذیری‌ها در سیستم عملیاتی دشمن و سپس سوءاستفاده از آن‌ برای فروپاشی رقیب هستند.

چین سال‌هاست که ارتش آگاه‌تر را دنبال می‌کند. گزارش پنتاگون در سال گذشته اعلام کرد که ارتش چین سریعا در حال ادغام سیستم‌های اطلاعات فرماندهی خود بوده و به نیروها و فرماندهان آگاهی موقعیتی و پشتیبانی تصمیم‌گیری برای انجام مؤثرتر ماموریت‌ها و وظایف مشترک برای پیروزی در جنگ‌های محلی اطلاعاتی ارائه می‌دهد.

پنتاگون در تلاش است تا JADC2، یک کمپین اتصال همه چیز به همه جا برای ارتباطات و همکاری بین المللی را به منظور حفظ برتری در برابر دشمنان باهوش تکنولوژیکی، به ویژه تهدید استراتژیک فعلی آن، چین، تحقق بخشد.

این ارتباط نیروها و پایگاه‌های اطلاعاتی متفاوت را در زمین، هوا، دریا، فضا و سایبری به هم مرتبط می‌کند – که از طریق آن ارتش ایالات متحده می تواند سریع تر، کارآمدتر و از فاصله بیشتر حمله کند.

JADC2 همچنین بر هوش مصنوعی و محاسبات پیچیده تمرکز می‌کند تا به سرعت کوه‌هایی از داده‌ها را غربال و تصمیمات میدان نبرد را مطلع کند، که این رویکرد MDPW چینی است و در گزارش نیروی نظامی چین توضیح داده شده است.

همچنین برای اهداف ایالات متحده، ایجاد یک اتحاد اشتراک اطلاعات با متحدان خود در منطقه، از جمله استرالیا، هند، ژاپن و کره جنوبی ضروری است. این سیستم یک محیط به اصطلاح شریک ماموریت ایجاد می‌کند که در آن داده‌ها از طیفی از منابع خارجی می‌توانند جمع آوری، ایمن و توزیع شوند تا جاه طلبی‌های بین‌المللی چین را مهار کنند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4096

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.