• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
21

هشدار آمریکا به شرکت‌های فناوری نسبت به همکاری با چین در ۵ زمینه

  • کد خبر : 1768
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۷:۱۰
هشدار آمریکا به شرکت‌های فناوری نسبت به همکاری با چین در ۵ زمینه
مقامات اطلاعاتی آمریکا تاکید کردند که آنها از جداسازی کامل شرکت‌های چینی و تاسیسات تحقیقاتی حمایت نمی‌کنند، اما به این نکته اشاره کردند که باید درک کرد که دولت چین برنامه جامع ملی برای تسلط در این 5 زمینه‌ دارد.

مقام‌های اطلاعاتی آمریکا به شرکت‌های فناوری این کشور نسبت به همکاری با چین در پنج زمینه مهم هشدار دادند.

مرکز ملی ضد جاسوسی و امنیت (NCSC) آمریکا در مقاله جدیدی اعلام کرد: هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی، علوم زیستی، نیمه‌رساناها و سیستم‌های خودمختار بخش‌هایی هستند که «در آن‌ها خطرات بالقوه برای اقتصاد و امنیت ملی ایالات متحده بیشتر است.

به گفته NCSC، شرکت‌های آمریکایی، دانشگاهیان و جوامع تحقیقاتی باید به حفاظت از استعدادها و تحقیقات در برابر تهدیدهای دولت‌های ملی که از روش‌های قانونی و غیرقانونی برای دستیابی به دانش آمریکایی برای تسلط بر این فناوری‌ها استفاده می‌کنند، توجه بیشتری کنند.

مقامات اطلاعاتی آمریکا تاکید کردند که آنها از جداسازی کامل شرکت‌های چینی و تاسیسات تحقیقاتی حمایت نمی‌کنند، اما به این نکته اشاره کردند که باید درک کرد که دولت چین برنامه جامع ملی برای تسلط در این زمینه‌ها دارد.

مقامات اطلاعاتی گفتند که می‌ترسند ایالات متحده به طور کامل از این بخش‌های حیاتی برای آینده بیرون رانده شود.

ادوارد یو، افسر ضد جاسوسی ملی برای فناوری‌های نوظهور و مخرب در NCSC، گفت: این فقط در مورد از دست دادن مالکیت معنوی نیست، بلکه از دست دادن یک مدل تجاری کامل است.

بخش خصوصی آمریکا مدت‌هاست در بحبوحه رقابت فناوری بین ایالات متحده و چین گرفتار شده است و در تلاش است تا بین منافع اقتصادی خود در تجارت با دومین اقتصاد بزرگ جهان و نیاز به محافظت از فناوری ایالات متحده تعادل ایجاد کند. واشنگتن به طور فزاینده‌ای نگران تهدیدات امنیت ملی ناشی از این روابط تجاری بوده است.

جامعه اطلاعاتی آمریکا که هر سال تهدیدهای فناوری کشورهای خارجی را ارزیابی می‌کند، به شرکت‌ها و دانشگاهیان در مورد این خطرات از سوی چین هشدار داده است.

چین هدف خود را برای دستیابی به رهبری در فناوری‌های نوظهور تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده است و دولت طیف وسیعی از روش‌ها را برای دستیابی به فناوری‌های پیشرفته از طریق جاسوسی، سرمایه‌گذاری مستقیم در فناوری آمریکا، همکاری دانشگاهی، اتخاذ کرده است.

شرکت‌ها و دانشگاهیان آمریکایی باید با بررسی پیشینه تامین کنندگان، شرکا و سرمایه گذاران خود، درک کنند که با چه کسانی تجارت می‌کنند. شرکت‌های آمریکایی همچنین باید توجه داشته باشند که طبق قانون، تمام واحدهای موجود در چین موظفند اطلاعات خود را با دولت به اشتراک بگذارند.

 

همچنین شرکت‌ها باید از طریق جاسوسی و حملات سایبری در برابر سرقت از داخل و خارج سازمان محافظت کنند.

NCSC خطرات امنیتی پیرامون برنامه‌های استعدادهای خارجی مانند طرح هزار استعداد چین برای جذب استعدادهای فناوری در خارج از کشور را برجسته کرده است. این گزارش همچنین بهترین شیوه‌ها را برای محافظت در برابر حملات سایبری به ابزارهای شخصی، خطرات احتمالی ناشی از تعاملات رسانه‌های اجتماعی و همچنین خطرات احتمالی هک در هنگام سفر به یک کشور خارجی به اشتراک گذاشته است.

این گزارش با تاکید بر رقابت در استعدادهای هوش مصنوعی (AI) اعلام می‌دارد که “چین قدرت، استعداد و جاه طلبی را دارد تا در دهه آینده در صورت عدم تغییر روندهای فعلی، به طور بالقوه از ایالات متحده به عنوان رهبر جهان در هوش مصنوعی پیشی بگیرد”.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1768

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.