• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

هدف شنجن برای تبدیل به مرکز هوش مصنوعی چین

  • کد خبر : 3615
  • ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۹:۰۰
هدف شنجن برای تبدیل به مرکز هوش مصنوعی چین
شنجن اولین مقررات محلی کشور مختص تقویت توسعه هوش مصنوعی (AI) را منتشر کرد و این شهر تلاش‌های خود برای تقویت بخش فناوری پیشرفته را افزایش می‌دهد.

این مقررات که از ماه نوامبر اجرایی ‌شد، با تشویق سازمان‌های دولتی به پذیرش فناوری‌های مرتبط و افزایش حمایت مالی از تحقیقات هوش مصنوعی در شهر، به دنبال ارتقای صنعت هوش مصنوعی است. دولت شنجن قوانین اشتراک‌گذاری داده‌های عمومی را وضع خواهد کرد و انواع خاصی از داده‌ها را برای کسب‌وکارها و مؤسسات فعال در این صنعت باز خواهد کرد.

هوش مصنوعی به‌عنوان یک فناوری استراتژیک که انتظار می‌رود تحولات آینده را رهبری کند، به رشد سریعی دست یافته و در عین حال چالش‌های جدیدی را در امنیت و حریم خصوصی به ارمغان آورده است. در حال حاضر هیچ قانون خاصی برای صنعت هوش مصنوعی در سطح ملی وجود ندارد.

در این بیانیه افزوده شده است: «یکپارچه سازی سیستم مدیریت جهانی هوش مصنوعی و وضعیت فعلی شنجن برای تنظیم صنعت هوش مصنوعی، به شیوه‌ای منظم و بررسی طرح چینی برای حکمرانی هوش مصنوعی ضروری است.»

به گفته انجمن صنعت هوش مصنوعی شنجن، حرکت شنجن – مرکز بیش از ۱۳۰۰ شرکت مرتبط با هوش مصنوعی – بخشی از تلاش‌های مداوم چین برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت هوش مصنوعی است. در عین حال، بسیاری از مشاغل کلیدی چین در این صنعت برای کسب سود تلاش می‌کنند، در حالی که جاه طلبی‌های هوش مصنوعی چین با محدودیت‌های ایالات متحده در دسترسی به تراشه‌های پیشرفته مواجه است.

بر اساس مقررات جدید، محصولات و خدمات هوش مصنوعی در شنجن که کم خطر تلقی می‌شوند، حتی اگر استانداردهای محلی و ملی وجود نداشته باشد، تا زمانی که استانداردهای بین‌المللی را رعایت کنند، مجاز به انجام آزمایش خواهند بود. دولت قصد دارد معنای فناوری کم، متوسط یا پرخطر را تعریف کند.

این مقررات همچنین دولت را ملزم به ایجاد یک کمیته اخلاق هوش مصنوعی ایجاد می‌کند که دستورالعمل‌های ایمنی را تهیه کرده و در مورد تأثیر فناوری بر حفاظت از داده‌ها، اشتغال و سایر مسائل اجتماعی تحقیق کند.

مقررات نهایی، کوتاه تر از پیش نویس سند آن است که در ژوئن گذشته منتشر شد. یکی از موارد حذف شده، سیستم بررسی سریع برای تایید آزمایش محصولات هوش مصنوعی پزشکی بود. مقررات نهایی به سادگی مؤسسات پزشکی محلی را تشویق می‌کند تا محصولات و خدمات هوش مصنوعی مانند تصویربرداری و پردازش داده، داده کاوی پزشکی و ابزارهای تصمیم گیری کمکی را به کار گیرند.

این مقررات به عنوان اولین مورد از نوع خود در چین، می‌تواند به شنجن اجازه دهد تا در صنعت ۱۵۰ میلیارد یوانی (۲۱٫۵ میلیارد دلار آمریکا) در این کشور پیشتاز شود. رقمی که پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ از ۴۰۰ میلیارد یوان فراتر رود.

در سال ۲۰۲۰، حزب کمونیست چین و شورای دولتی این کشور یک برنامه پنج ساله برای شنجن صادر کردند و به آن اختیار می‌دهد تا در مورد طیف وسیعی از سیاست‌های محلی، از استفاده از زمین گرفته تا استخدام استعدادهای جهانی، تصمیم‌گیری کند و به یکی از پیشرفته ترین مراکز نوآوری در جهان تبدیل شود.

یکی از امتیازاتی که به شنجن اعطا شد، اختیار برای کشف قوانینی بود که هدف آن صنایع نوظهور بود.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3615

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.