• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

هایپر او اس، سیستم عامل چند دستگاهی جدید شیائومی

  • کد خبر : 6021
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
هایپر او اس، سیستم عامل چند دستگاهی جدید شیائومی
شرکت شیائومی، غول گوشی‌های هوشمند و گجت‌، به جدیدترین بازیگر صنعت چین تبدیل شده که از یک سیستم عامل یکپارچه برای دستگاه‌های تلفن همراه، خودروها و محصولات خانگی متصل به اینترنت خود رونمایی کرده است.

هوآوی تحریم شده توسط ایالات متحده نیز در تلاش است تا سیستم‌عامل یکپارچه خود را به طور کامل از اندروید گوگل آزاد کند.

شیائومی، سیستم‌عامل اخیر خود هایپر او اس (HyperOS) را ترکیبی از یک سیستم اندرویدی بسیار سفارشی‌سازی‌شده و پلتفرم ولا (Vela) مخصوص اینترنت اشیا توصیف کرد که سه سال پیش برای پشتیبانی از طیف وسیعی از دستگاه‌های هوشمند از مچ‌بند و ساعت‌های هوشمند گرفته تا بلندگو، لوازم خانگی و سنسورها راه‌اندازی شد.

این شرکت مستقر در پکن، هایپر را به عنوان یک سیستم‌عامل «انسان محور» معرفی کرد که اوج تلاش‌ها برای قرار دادن سبد محصولات گسترده و در حال گسترش خود در زیر سقف یک سیستم‌عامل واحد برای مدیریت متمرکز و آسان‌تر است.

شیائومی گفت که هایپر روی جدیدترین سری گوشی‌های هوشمند Xiaomi 14 و همچنین دستگاه‌هایی که در بازار چین عرضه می‌شوند، مانند ساعت‌های هوشمند و تلویزیون‌ها از پیش نصب شده است.

شیائومی تنها شرکت چینی نیست که در توسعه یک سیستم عامل داخلی تلاش کرده است. هوآوی، یکی از اولین سازندگان گوشی داخلی که چنین تلاشی را انجام داده، اکنون در حال آماده سازی یک حرکت جسورانه تر با راه اندازی سیستم هارمونی نکست ( HarmonyOS Next ) در سال آینده است.

هارمونی در آگوست ۲۰۱۹ راه اندازی شد، چند ماه پس از اینکه وزارت بازرگانی ایالات متحده هوآوی را به لیست نهادهای خود اضافه کرد که غول مخابراتی مستقر در شنجن را از خرید فناوری‌ها از شرکت‌های آمریکایی – از جمله برنامه‌ها و خدمات گوگل – بدون تایید واشنگتن منع کرد.

در حالی که استفاده از پروژه منبع باز اندروید هنوز برای همه رایگان است، هواوی تلاش کرده تا استفاده از هارمونی را که برای اولین بار در یک تلویزیون هوشمند منتشر شد، در تمام دستگاه های اینترنت اشیا و شخصی خود گسترش دهد.

اما برای کاهش ضربه به کاربران، هوآوی – که برای مدت کوتاهی پرفروش‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در جهان بود قبل از اینکه تحریم‌های تجاری ایالات متحده تجارت گوشی‌های بین‌المللی آن را از بین ببرد – تاکنون به برنامه‌های اندرویدی اجازه داده که بر روی دستگاه‌های هارمونی اجرا شوند.

اندروید تقریباً ۷۰ درصد از بازار جهانی سیستم عامل تلفن همراه را در ماه سپتامبر در اختیار داشت، در حالی که هارمونی سهم ناچیزی داشت. با این حال، به نظر می رسد هواوی آماده حرکت به جلو است.

هارمونی چهار سال سخت را پشت سر گذاشت. امروزه بیش از ۷۰۰ میلیون دستگاه بر روی سیستم عامل هارمونی کار می کنند و بیش از ۲٫۲ میلیون توسعه دهنده شخص ثالث برنامه‌هایی را برای این سیستم ایجاد می‌کنند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6021

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.