• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

نگرانی کنگره از نظارت چین بر تیک تاک در آمریکا

  • کد خبر : 3543
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۰۱
نگرانی کنگره از نظارت چین بر تیک تاک در آمریکا
دو سناتور آمریکایی، با اعلام هشدار، تیک تاک را یک ابزار نظارتی چینی نامیدند چراکه دولت بایدن به دنبال بررسی توافقی است که به این برنامه اشتراک‌گذاری ویدئو اجازه می‌دهد در ایالات متحده به کار خود ادامه دهد.

تام کاتن سناتور جمهوری‌خواه اظهار کرد که این فقط محتوایی نیست که در تیک تاک آپلود می‌کنید، بلکه همه داده‌های روی تلفن، سایر برنامه‌ها، تمام اطلاعات شخصی شما، حتی تصاویر چهره و جایی که چشمان شما به تلفن شما نگاه می‌کند نیز در آن وجود دارد و تیک تاک یکی از عظیم‌ترین برنامه‌های نظارتی تا کنون، به ویژه برای جوانان آمریکایی است.

مارک وارنر دموکرات نیز اعلام کرد این برنامه “یک تهدید بزرگ” است و تمام داده‌هایی که فرزند شما وارد و دریافت می‌کند، در جایی در پکن ذخیره می‌شود.

رئیس جمهور جو بایدن به دنبال توافق امنیتی با تیک تاک است تا آن را از ممنوعیت ایالات متحده که در دوره دونالد ترامپ مطرح شده بود، در امان نگه دارد. منتقدان همچنان نگران هستند که داده‌ها از طریق اپلیکیشن محبوبی که متعلق به شرکت بایت دنس در پکن است، به چین نشت کند.

دو سیاستمدار بانفوذ جمهوری‌خواه، سناتور مارکو روبیو و مایک گالاگر نیز پیش از این اعلام کرده بودند در حال ارائه قانونی برای ممنوعیت استفاده از تیک تاک در ایالات متحده هستند و از دولت بایدن به دلیل اقدامات ناکافی در این رابطه انتقاد کردند.

مدیر دفتر تحقیقات فدرال (FBI) هفته گذشته نگرانی‌های این اداره در مورد امنیت ملی را تکرار کرد و به هیئتی از مجلس گفت که دسترسی احتمالی دولت چین به داده‌ها یا نرم‌افزار کاربران دلیلی برای نگرانی‌های بسیار در این رابطه است.

دولت در حال بررسی پیشنهادی است تا به تیک تاک اجازه دهد به فعالیت خود در ایالات متحده – جایی که میلیون‌ها کاربر عمدتاً جوان دارد – تحت مالکیت بایت دنس ادامه دهد. این پیشنهاد شامل مسیریابی ترافیک کاربران ایالات متحده از طریق سرورهایی است که توسط اوراکل کورپ نگهداری می‌شود، و این غول پایگاه داده مستقر در ایالات متحده الگوریتم های برنامه را بررسی می‌کند.

مدیر عامل تیک تاک نیز گفت این شرکت در حال کار بر روی تلاشی به نام پروژه تگزاس است که داده‌های حساس را از کاربران آمریکایی خود جدا می‌کند تا فقط کارکنان در ایالات متحده به آن دسترسی داشته باشند. چنین کاری بسیار دشوار و پرهزینه خواهد بود، اما با هدف رفع نگرانی‌های مقامات آمریکایی انجام خواهد شد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3543

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.