• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
4

نگرانی آمریکا درباره بمب‌افکن جدید H-20 چین

  • کد خبر : 4439
  • ۰۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
نگرانی آمریکا درباره بمب‌افکن جدید H-20 چین
گزارش‌های پنتاگون نشان می‌دهد مقامات ایالات متحده نگرانی‌هایی درباره بمب‌افکن جدید H-20 چین دارند. به گفته کریس ازبورن (Kris Osborn)، از کارشناسان نظامی سابق پنتاگون، این بمب‌افکن شباهت زیادی به بمب‌افکن آمریکایی B-2 Spirit دارد و ظاهرا مهندسان چینی از طراحی آن برای توسعه H-20 بهره گرفته‌اند.

یکی از موارد نگران‌کننده در مورد H-20 که در گزارش‌های پیشین پنتاگون نیز ذکر شده، این است که بمب‌افکن مورد اشاره می‌تواند به برد ۸۵۰۰ کیلومتری دست یابد. چنین میزان بردی کمی کمتر از برد ۱۱ هزار کیلومتری B-2 بوده و بدین معناست که چین توانایی مشابهی برای تهدید مناطق وسیعی از کره زمین با انجام فقط یک ماموریت خواهد داشت.

طبق گزارش‌ها میزان رادارگریزی بمب‌افکن H-20 و اینکه تا چه میزان قابل رقابت با B-2 یا حتی B-21 باشد، مشخص نیست، البته رادارگریزی تا حد زیادی به پیکربندی خارجی بستگی دارد. از سوی دیگر معیار مهم قابلیت H-20 برای رقابت با B-2 و B-21 در این زمینه به مدیریت حرارتی آن مربوط می‌شود، به این معنی که تا چه حد می‌تواند اثرات خروجی از نازل را کاهش دهد.

به گفته ازبورن، یکی دیگر از موارد مهم و موثر در رادارگریزی، استفاده از مواد پوشش جاذب رادار است که البته بمب‌افکن‌های رادارگریز ایالات متحده به طور گسترده از آن استفاده می‌کنند. با این حال، مشخص نیست محققان چینی از چه نوع موادی برای H-20 بهره گرفته‌اند و آیا در این زمینه با B-2 قابل مقایسه است خیر. متغیرهایی مانند سرعت و ارتفاع دیگر مواردی هستند که آمریکا در صدد کسب اطلاعات درباره آن است تا بتواند قابلیت‌های H-2 را بهتر بشناسد.

ازبورن می‌گوید: «جدای از مسئله رادارگریزی، کارآیی بمب‌افکن‌هایی مانند H-20 تا حد زیادی به امکانات شناسایی، سامانه‌ها و نیز قدرت انجام محاسبات وابسته است.» بنابر اظهارات وی، اگر یک بمب‌افکن قابلیت پردازش فوری اطلاعات اهداف جدید و استفاده از کنترل آتش پیشرفته و نرم‌افزارهای ویژه تسلیحات را داشته باشد، ممکن است بتواند موقعیت‌های خوبی برای حمله موثر و سریع به اهداف خلق کرده و یا برای یک بازه زمانی طولانی در برابر سامانه پدافند هوایی دشمن مقاومت کند.

از آنجایی که هنوز اطلاعات دقیقی درباره H-20 منتشر نشده است،‌ نمی‌توان درباره آن به طور قطع نظر داد، اما ازبورن برد بالای این بمب‌افکن را به معنای برهم خوردن تعادل قدرت نظامی چین و آمریکا در سطح جهانی تعبیر می‌کند.

منبع: warriormaven

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4439

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.