• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6

نمایش ماشین پرنده چینی در نمایشگاه هوایی پاریس

  • کد خبر : 5093
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
نمایش ماشین پرنده چینی در نمایشگاه هوایی پاریس
یک استارت‌آپ چینی ماشین پرنده جدید خود را در نمایشگاه هوایی پاریس در معرض دید عموم قرار داد.

این ماشین پرنده با قابلیت برخاست و فرود عمودی (eVTOL)، پراسپریتی آی (Prosperity I) نام دارد و مدتی پیش توانسته بود با طی مسافت حدودا ۲۵۰ کیلومتر رکورد جهانی جدیدی را در این زمینه ثبت کند.

این چهارمین ماشین پرنده استارت‌آپ اتوفلایت (AutoFlight) است که طرح مفهومی آن در مقیاس کامل در رویداد هوایی پاریس به نمایش گذاشته شد و در آینده به عنوان تاکسی هوایی از آن استفاده می‌شود. پراسپریتی آی دارای ۱۰ روتور بر روی بال‌های خود است که به کمک آن‌ها پرواز می‌کند.

این ماشین پرنده خودران همچنین مجهز به سه ملخ پوشر برای پرواز در حالت کروز است؛ ملخ‌هایی که در پشت موتور و در انتهای بدنه یا بال قرار دارند و ماشین پرنده را به جلو می‌رانند. پراسپریتی آی با حداکثر وزن برخاست ۱.۵ تن، دارای برد پروازی ۲۵۰ کیلومتر بوده و سرعت کروز آن به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

این ماشین پرنده که روی ۴ پایه خود فرود می‌آید، دارای مجموعا ۱۳ موتور الکتریکی بوده و جنس بدنه آن از کامپوزیت کربن است. در طراحی پراسپریتی آی پنجره‌های بزرگی در دو طرف تعبیه شده است تا مسافران در زمان پرواز قادر به مشاهده مناظر اطراف باشند.

فضای داخلی پراسپریتی آی یک خلبان و چهار مسافر را در خود جای می‌دهد و انتظار می‌رود قیمت آن حدود ۱۵۰ هزار دلار باشد. اتوفلایت اولین بار از این ماشین پرنده در نمایشگاه هوایی ۲۰۲۱ چین رونمایی کرده بود. به گفته مسئولان اتوفلایت، آن‌ها در حال ساخت کارخانه‌ای با ظرفیت تولید سالانه هزار ماشین پرنده هستند.

توسعه‌دهندگان ماشین‌های پرنده، این نوع وسایل نقلیه هوایی را جایگزین خوبی برای بالگردها می‌دانند، چرا که علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه، سر و صدای بالگردها را هم ندارند. ماشین‌های پرنده با محیط زیست سازگارند و نگهداری آن‌ها آسان است. گفتنی است پنجاه و چهارمین نمایشگاه هوایی پاریس از روز ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) تا ۲۵ ژوئن (۴ تیر) با مشارکت ده‌ها کشور از سراسر جهان برگزار شد و شرکت‌های مختلفی از چین نیز در آن حضور داشتند.

منبع: aviationweek

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5093

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.