• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

نمایش طیف وسیعی از وسایل نقلیه دریایی بدون سرنشین در نمایشگاه جوهای

  • کد خبر : 3433
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۰۲
نمایش طیف وسیعی از وسایل نقلیه دریایی بدون سرنشین در نمایشگاه جوهای
نمایشگاه هوایی جوهای امسال - بزرگترین رویداد هوانوردی و نمایشگاه تجارت هوافضا چین - نگاهی به جدیدترین وسایل نقلیه دریایی بدون سرنشین خواهد داشت.

اگرچه هواپیماهای بدون سرنشین، مانند Wing Loong 3 که به تازگی معرفی شده، چشم نوازتر هستند، اما این سیستم‌های دریایی می‌توانند وظایف شناسایی و نظارت و همچنین حملات دقیق را انجام دهند و بنابراین نقش نظامی مهمی ایفا می‌کنند.

پهپاد Wing Loong 3 که در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی هوانوردی و هوافضای چین در شهر جنوبی جوهای به نمایش درآمد، اولین پهپاد در خط Wing Loong است که توانایی رسیدن به محدوده بین قاره‌ای را دارد.

شرکت بزرگ کشتی سازی دولتی چین (CSSC) انواع وسایل نقلیه زیرآبی بدون سرنشین (UUV) را در نمایشگاه هوایی به نمایش گذاشت که تعداد آنها بسیار بیشتر از تعداد رونمایی شده در دوره‌های قبلی این رویداد دوسالانه بود.

این موارد شامل Haishen 6000 (Poseidon 6000)، ۷٫۶ متری با جابجایی ۳ تن، حداکثر عمق کاری ۶ هزار متر (۱۹۷۰۰ فوت) و قادر به دستیابی به سرعت تا ۴ گره می‌باشد. حسگرهای متعدد روی هواپیما می‌توانند به آن کمک کنند تا مین‌ها را شناسایی و همچنین تله‌های صوتی یدک‌کشی را حمل کند که از سیگنال‌های سونار برای منحرف کردن اژدرهای فعال استفاده می‌کنند.

همچنین برای اولین بار، EA63 اخیراً منتشر شده از CSSC، یک وسیله نقلیه کنترل از راه دور که برای استقرار در کشتی‌های سطحی برای عملیات مین‌روبی ساخته شده و قادر به شناسایی و خنثی کردن مین‌های دریایی هم در عمق و هم در بستر دریا است، به نمایش گذاشته شد.

دو کشتی دفاعی ساحلی بدون سرنشین، L30 Watcher و M75 Protector نیز به نمایش گذاشته شدند. هر دو توسط Yunzhou، یک شرکت فناوری مستقر در ژوهای که متخصص در توسعه کشتی‌های بدون سرنشین است، تولید می‌شوند.

L30 Watcher با ابعاد ۷٫۵ متر در ۲٫۶ متر یک شناور امنیتی و گشت زنی بدون سرنشین است که حداکثر سرعت آن ۳۵ گره دریایی و برد تا ۲۲۰ مایل دریایی است و می‌تواند برای اهداف غیرنظامی و نظامی، مانند شناسایی، ردیابی و هشدار، و همچنین مبارزه با تروریسم، مبارزه با قاچاق، و عملیات اضطراری و نجات خدمت کند. M75 Protector ، با ابعاد ۵٫۳ متر در ۱٫۷ متر، می‌تواند لوازم و تجهیزات را حمل کند.

چین تحقیقات و توسعه سیستم‌های دریایی بدون سرنشین را افزایش داده زیرا تلاش می‌کند همگام با سیستم‌هایی مانند ایالات متحده و کانادا باشد.

در ماه ژوئن، اولین کشتی سطحی بدون سرنشین ۲۰۰ تنی (۱۸۱ تنی) چین (USV) اولین آزمایش دریایی خودمختار خود را در استان چجیانگ در شرق چین نهایی کرد.

سکوهای دریایی بدون سرنشین وسیله مهمی برای شناسایی، نظارت، کشف، جمع آوری اطلاعات، حمله دقیق و وظایف ویژه در عملیات دریایی آینده خواهند بود و استفاده گسترده از سکوهای جنگی بدون سرنشین در دریا منجر به تغییرات در نحوه اجرای جنگ دریایی خواهد شد.

این سیستم‌ها عمدتاً از یو اس وی‌ها، وسایل نقلیه زیرآبی با نیروی محرکه و گلایدرهای زیر آب که توسط جریان‌ها رانده می‌شوند، تشکیل شده‌اند. هزینه‌های تعمیر و نگهداری آنها زیاد نیست و مزیتی چون مانورپذیری و استقرار بالاتر در آب های کم عمق دارند.

چین می‌تواند به تدریج سکوهای جنگ دریایی سنتی مانند زیردریایی‌ها را با سیستم‌های بدون سرنشین جایگزین کند تا به گشت‌زنی ضد زیردریایی، شناسایی از نزدیک و حتی حملات شلیک مستقیم بپردازد. قابل پیش بینی است که سکوهای بدون سرنشین به تدریج به نیروی اصلی در رویارویی دریایی تبدیل شوند و کلیدی برای به دست آوردن برتری اطلاعات، اجرای حملات دقیق و تکمیل ماموریت‌های رزمی ویژه در جنگ اطلاعات خواهند بود.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3433

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.