• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7

نمایش خدمات مشابه ChatGPT توسط شرکت‌های چینی در نمایشگاه هوش مصنوعی شانگهای

  • کد خبر : 5157
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
نمایش خدمات مشابه ChatGPT توسط شرکت‌های چینی در نمایشگاه هوش مصنوعی شانگهای
خدمات مشابه ChatGPT توسط شرکت‌های چینی در بزرگترین نمایشگاه هوش مصنوعی (AI) این کشور در شانگهای به نمایش گذاشته شد، جاییکه شرکت‌های محلی مشتاق بودند خدمات خود را با وجود تحریم‌های آمریکا بر روی تراشه‌ها و نگرش محتاطانه پکن نسبت به هوش مصنوعی مولد به رخ بکشند.

در کنفرانس جهانی هوش مصنوعی (WAIC)، رویدادی سه روزه که توسط مقامات چینی برای به نمایش گذاشتن قابلیت‌ها و جاه‌‌طلبی‌های این کشور در حوزه هوش مصنوعی برگزار شد، ربات چت‌ها و مدل‌های زبان بزرگ (LLM) در معرض توجه قرار داشتند. با این حال، ChatGPT، محصول شاخص OpenAI، و Bard گوگل، در این کنفرانس غایب بودند زیرا بازار چین در حال حاضر به روی برنامه‌های هوش مصنوعی تولیدی خارجی بسته است.

با اعلام OpenAI و در دسترس بودن عمومی GPT-4 برای توسعه دهندگان از طریق رابط برنامه نویسی GPT-4 ، کنفرانس جهانی هوش مصنوعی شانگهای مملو از LLM های چینی و برنامه‌های کاربردی محلی بود.

در این ایام، واحد ابری هلدینگ گروه علی بابا از Tongyi Wanxiang، اپلیکیشنی به سبک Midjourney برای تولید تصاویر رونمایی کرد. «جو جینگرن» مدیر ارشد فناوری Alibaba Cloud در این کنفرانس گفت: این مدل از چندین زبان پشتیبانی می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد آنچه را که می‌خواهند در عکس ارائه دهند، توصیف کنند. جو اضافه کرد که در صورت درخواست، این مدل می‌تواند عکس‌های اضافی را به همان سبک اصلی تولید کند.

Tongyi Qianwen Alibaba که پاسخ‌های متنی مانند ChatGPT تولید می‌کند، در غرفه شرکت در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. این ربات عملکردهای خاصی مانند نوشتن نامه عاشقانه، آموزش نحوه ستایش از اشخاص و دستور پخت غذا ارائه می‌دهد.

بسیاری از غرفه داران برنامه‌های کاربردی مبتنی بر LLM را در طیف گسترده‌ای از بخش‌های تدارکات، آموزش، امور مالی و ساخت و ساز به نمایش گذاشتند. یکی از مدیران JD.com در کنفرانس گفت که غول تجارت الکترونیک مستقر در پکن بیش از ۱۰۰ میلیارد یوان (۱۳٫۸ میلیارد دلار آمریکا) روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده و بیش از ۲۰ هزار پتنت مرتبط با هوش مصنوعی را ثبت کرده است. به گفته مدیر اجرایی JD.com، این شرکت از فناوری LLM برای کمک به خلاصه کردن و تولید جزئیات فهرست محصولات استفاده می‌کند، فرآیندی که به طور سنتی نیاز به کار زیادی دارد.

وانگ هایفنگ، رئیس فناوری بیدو، یکی از اولین شرکت‌های بزرگ چینی که سرویسی به سبک ChatGPT راه‌اندازی کرد، یک عملکرد «plug-in» را نشان داد که می‌توان آن را به برنامه‌های شخص ثالث توسعه‌یافته در مدل هوش مصنوعی Baidu گسترش داد و به یک فروشگاه اپلیکیشن هوش مصنوعی Baidu تبدیل کرد. Ernie Bot  در فروشگاه اپلیکیشن اپل در چین موجود است، اما هنوز در مدل آزمایشی است زیرا پکن هنوز اجازه نداده است که این سرویس در دسترس مصرف کنندگان قرار گیرد.

شو لی، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شرکت تشخیص چهره  SenseTime، هم گفت که این شرکت “به روز رسانی جامع” مدل بزرگ هوش مصنوعی خود به نام SenseNova را تکمیل کرده است و ربات چتSenseChat  اکنون می‌تواند ورودی متون طولانی مانند مقالات دانشگاهای را مدیریت کند.  وی اضافه کرد که این مدل‌ها قبلاً در صنایع مختلف از جمله مالی، درمان پزشکی، ویدیوی کوتاه و پخش زنده تجاری شده‌اند و این شرکت در حال پیشبرد استفاده از این برنامه در وسایل نقلیه هوشمند است.

غول بازی NetEase مستقر در هانگژو و شرکت امنیت سایبری Qihoo 360 هر دو برنامه‌های مبتنی بر LLM خود را به نمایش گذاشتند و قول دادند که کارایی صنایع سنتی را که قرار است با هوش مصنوعی متحول شوند، بهبود بخشند.

تانگ دائوشنگ، معاون اجرایی ارشد هولدینگ تنسنت، نیز گفت پلتفرم LLM صنعت محور این شرکت که ماه گذشته راه اندازی شد، بیش از ۵۰ راه حل برای ۱۰ صنعت ارائه می‌دهد و می‌تواند به کاربران سازمانی کمک کند مدل‌های خود را به نمایش بگذارند و از حفاظت از داده‌های خود اطمینان حاصل کنند.

یو شیائوهوی، رئیس آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین، در این کنفرانس گفت که این آژانس نقش خود را در تقویت توسعه هوش مصنوعی چینی با ترویج نوآوری اساسی و سیستماتیک و کمک به ایجاد رقابت در صنعت LLM  چین ایفا خواهد کرد.

جو شیائولان، معاون وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین، نیز گفت که صنعت هوش مصنوعی این کشور که ارزش بازار آن بیش از ۵۰۰ میلیارد یوان است، در حال حاضر از بیش از ۴۳۰۰ شرکت تشکیل شده است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5157

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.