• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

نقش جدید معاون نخست‌وزیر چین برای تقویت کنترل بر بخش مالی

  • کد خبر : 6117
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۱۴
نقش جدید معاون نخست‌وزیر چین برای تقویت کنترل بر بخش مالی
پکن نقش جدیدی را برای معاون نخست وزیر به عنوان رئیس سازمان حزب در امور مالی تایید کرد چراکه حزب حاکم به دنبال تقویت کنترل بر بخش مالی است.

به گفته هی، معاون نخست وزیر، رهبری حزب در امور مالی باید تقویت شود و بازرسی و اصلاح بیشتر سیستم‌های مالی برای ارتقای نظارت مالی قوی، پیشگیری از ریسک و توسعه با کیفیت بالا وجود داشته باشد.

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه چین، هی به عنوان شخص اصلی پکن در امور اقتصادی و تجاری چین و آمریکا، به دعوت جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، از ایالات متحده بازدید کرد.

پکن کنترل سیستم مالی خود را تشدید کرده و کمیسیون مالی که در ماه مارس تأسیس شد، به حزب کمونیست کنترل بیشتری در حوزه‌های کلیدی مانند امور مالی و فناوری می‌دهد.

این سازمان تحت نظارت مستقیم نهاد تصمیم‌گیری ارشد حزب، کمیته مرکزی است و برنامه‌ریزی اصلی سیستم مالی کشور، نظارت بر مسائل مختلف از ثبات کلی گرفته تا تأمین مالی برای اقتصاد و استفاده از یوان در خارج را بر عهده دارد.

هی ۶۸ ساله در ماه مارس به معاونت نخست وزیری ارتقا یافت و در ۲۹ اکتبر به عنوان مدیر دفتر کل کمیسیون مرکزی امور مالی و اقتصادی – یک نهاد جداگانه که یکی از قدرتمندترین سازمان‌های حزبی به ریاست شی جین پینگ است- تایید شد.

کمیسیون مرکزی امور مالی و اقتصادی طیف وسیعی از دستورالعمل‌های سیاستی، از جمله طرح‌هایی را برای کاهش ابهامات بازار، مقابله با بحران مسکن، نجات دولت‌های محلی بدهکار و تقویت اقتصاد ضعیف صادر کرده است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6117

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.