• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
14

موفقیت آزمایش موتور جدید موشک در چین

  • کد خبر : 2200
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۳۵
موفقیت آزمایش موتور جدید موشک در چین
محققین یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های چین مدعی شدند، موشکی را آزمایش کرده‌اند که می‌تواند خلاء‌های فناوری در زمینه طراحی و گسترش موتور جت را پر کند.

متخصصین و مهندسین دانشگاه چینهوا، برای آزمایش این فناوری هوایی، موشک دو مرحله‌ای با موتور جدید پرتاب کردند. مرحله دوم موشک، موتور را به سمت ارتفاع و سرعت مورد نظر هدایت می‌کند. این موتور با تبخیر سوخت جت، عملکرد بهتر و مناسب‌تری خواهد داشت. به این ترتیب می‌توان عملکرد واقعی موتور را ارزیابی و فناوری را برای تست واقعی امکان‌سنجی کرد. این دستاورد موجب تقویت صنعت هوایی چین خواهد شد و یک ارزش استراتژیک کلیدی در توسعه مدل‌های جدید جت محسوب می‌شود.

چین به مدت ۴ سال برای گسترش موتور جت تلاش کرد، حوزه‌ای که تحت تسلط هواپیماسازی‌های غربی نظیر ایرباس و بوئینگ است و به نتیجه رسیدن این تلاش‌ها یکی از اولویت‌های اصلی چین در حوزه علم و فناوری محسوب می‌شود.

چین پیشرفت‌هایی در سایر بخش‌های صنعت هوایی داشته و برنامه پنج‌ساله آن به‌منظور گسترش صنایع استراتژیک نوظهور بر نیاز این کشور برای تقویت فناوری‌های هوا و فضا همچون توسعه مستقل موتورهای هوایی تأکید می‌کند.

به گفته محققین به دلیل افزایش رقابت خارجی در صنعت هوایی، پکن توسعه موتورهای جت خود را یک وظیفه جدی، ضروری و سیاسی می‌داند و معتقد است فناوری‌های حیاتی قابل خریداری نیستند حتی اگر مبالغ زیادی برای آن صرف شود.

دانشکده مهندسی چینهوا سه سال پیش برای نظارت بر کارکرد و تولید موتورها ایجاد شد که در طراحی و اجرای پروژه موتورهای جدید نیز مشارکت داشته است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2200

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.