• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

موشک پدافند هوایی جدید چین با توانایی شناسایی هدف

  • کد خبر : 2210
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۴۲
موشک پدافند هوایی جدید چین با توانایی شناسایی هدف
آزمایش‌های موشک جدید دفاعی چین نشان از قابلیت تشخیص هدف از تله و انهدام هدف دارد.

موشک ساخت چین QW-12 برای مقابله با بالگرد، جت، پهپاد و موشک‌های کروز طراحی شده است. این موشک به دقت و درستی هدف را شناسایی می‌کند و به سمت سامانه های فریبگر دیگر منحرف نمی‌شود.

موشک QW-12 توسط سه نفر هدایت می‌شود و محل پرتاب آن نیز بر روی زمین است. پس از پرتاب به وسیله اپراتور ارشد، موتور اصلی موشک روشن می‌شود تا سیگنال مادون قرمز، هدف را به سرعت ردیابی کند. زمانی که موشک پدافند هوایی به هدف نزدیک می‌شود، سامانه های فریبگر از طریق سیگنال‌های مادون قرمز موشک را منحرف می‌کنند اما QW-12 می‌تواند این فریبگرها را نادیده بگیرد و پهپاد و هدف مدنظر را به دقت نشانه رفته و نابود کند.

یک سیستم حسگر به پرتاب کننده این موشک متصل شده است که برای جمع‌آوری داده‌ها و تحلیل‌ اطلاعات استفاده می‌شود. این سلاح قابل حمل، جانشین QW-2 است که طراحی فشرده‌تر، سبک‌تر و موتور قدرتمندتری دارد و می‌تواند با سربازان و یا خودرو حمل شود.

سری موشک‌های QW که در نمایشگاه دستاوردهای نظامی چین هم به نمایش درآمدند، در بازار تسلیحات جهانی هم می‌توانند جذاب باشند.

چین یکی از معدود کشورهایی است که فناوری موشک‌های دفاع هوایی قابل حمل خود را گسترش داده است. بیشترین نوع این موشک‌ها در ارتش ایالات متحده هستند و FIM-92 “Stinger نام دارد که از دهه ۱۹۸۰ میلادی از سوی ارتش‌های مختلف دنیا و شبه نظامیان مورد خرید و استفاده بوده است. اما QW-12 با فناوری جدید نسبت به رقبایش قابلیت بیشتری برای مقابله با سامانه‌های فریبگر دارد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2210

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.