• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
4

منبع محاسباتی هوش مصنوعی شانگهای به‌دنبال ارائه خدمات به عموم

  • کد خبر : 4997
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۱
منبع محاسباتی هوش مصنوعی شانگهای به‌دنبال ارائه خدمات به عموم
شانگهای در حال ایجاد یک منطقه صنعتی با قابلیت محاسبات هوشمند در منطقه ویژه لینگانگ است که تولید صنعتی آن تا سال 2025 به بیش از 10 میلیارد یوان (1.41 میلیارد دلار) خواهد رسید.

قابلیت‌های محاسباتی جدید که عمدتاً بر پایه هوش مصنوعی است، عملکردی مشابه ChatGPT دارد و ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد را نیز داراست. کنفرانس محاسبات هوشمند Lingang 2023 که اخیرا در شانگهای برگزار شد، چندین مرکز مرتبط با هوش مصنوعی ایجاد کرد که قابلیت‌هایی را به همه سازمان‌ها از جمله شرکت‌های کوچک و متوسط ارائه می‌دهند.

تا سال ۲۰۲۵، مجموع ظرفیت محاسباتی منطقه لینگانگ به ۵EFLOPS  (عملیات ممیز شناور در ثانیه) خواهد رسید که ظرفیت هوش مصنوعی آن ۸۰ درصد خواهد بود. مقامات محلی معتقدند که خروجی صنعت ظرفیت محاسباتی تا سال ۲۰۲۵ با ۱۰۰ شرکت و سازمان مرتبط و فعالیت بیش از ۵۰۰۰ استعداد در منطقه به بیش از ۱۰ میلیارد یوان خواهد رسید.

شانگهای در حال ساخت یک شبکه ظرفیت محاسباتی در سطح شهر با پلتفرم‌ها و اتحادهای شبکه محاسباتی عمومی است که خواسته‌های محققان و شرکت‌های کوچک و متوسط را برآورده می‌کند. تانگ ونکان، معاون کمیسیون اقتصاد و اطلاعات شانگهای در این باره می‌گوید: منابع محاسباتی هوش مصنوعی به یک سرویس عمومی مانند برق و آب تبدیل خواهند شد.

اتحاد محاسبات هوشمند منطقه ویژه لینگانگ در طول کنفرانس محاسبات هوشمند  Lingang 2023 با کمک SenseTime تأسیس شد. شیو لی، رئیس و مدیرعامل SenseTime در این باره گفت که این شرکت به توسعه زیرساخت‌های برتر هوش جامع مصنوعی (AGI) متعهد است، و دائماً در حال بهبود سرعت و قابلیت‌های مدل‌های بزرگ است.

از ماه مه امسال، SenseCore این شرکت به بیش از ۴۰ مشتری اصلی خدمات ارائه کرده است، از جمله به بیش از ۱۰ مشتری برای مدل‌های بزرگ، که زمینه‌های پیشرفته رانندگی هوشمند، دارو‌های زیستی، تجارت هوشمند و خدمات مرتبط با دانشگاه را پوشش می‌دهند.

SenseTime سرمایه گذاری زیادی برای ساخت مرکز داده هوش مصنوعی (AIDC) در لینگانگ انجام داده است. انتظار می‌رود AIDC که در سال ۲۰۲۲ افتتاح‌ شد، زیرساخت و قابلیت‌های هوش مصنوعی SenseTime  را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و صنعتی شدن هوش مصنوعی را در بخش‌های مختلف سرعت بخشد و یک اکوسیستم هوش مصنوعی پر جنب و جوش ایجاد کند.

با گسترش استفاده از ChatGPT و سایر برنامه‌های هوش مصنوعی، رقابتی در میان همه سازمان‌ها برای ایمن کردن داده‌ها و قابلیت‌های محاسباتی هوش مصنوعی در چین و همچنین در سطح جهانی به راه افتاده است.

لینگانگ نیز مزایایی در عرصه توسعه شبکه محاسباتی هوش مصنوعی با حجم عظیمی از داده‌های صنعتی در زمینه مدارهای یکپارچه، تولیدات پیشرفته و شرکت‌های خودروسازی هوشمند در منطقه دارد.

در حال حاضر شانگهای ۱۶ مرکز داده جدید در سطح شهر، از جمله AIDC SenseTime در لینگانگ و مراکزی که توسط China Unicom و شعب محلی China Telecom ایجاد شده‌اند، معرفی کرده است.

منبع: citynewsservice

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4997

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.