• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

منافع حاصل از کشاورزی مدرن در چین

  • کد خبر : 2641
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۰۷
منافع حاصل از کشاورزی مدرن در چین
به گفته مقامات وزارت کشاورزی چین، گسترش کشاورزی مدرن در چین در دهه‌های گذشته، مسیری طولانی را طی کرده و از تکیه بر ورودی منابع به یک مدل مبتنی بر نوآوری تبدیل شده است.

فنّاوری و تجهیزات کشاورزی پیشرفت کرده و کشاورزی مدرن در چین در حال حرکت به مرحله جدیدی است و مشکل طولانی‌مدت و با سابقه در بخش کشاورزی یعنی وابستگی به شرایط آب و هوایی در حال بهبود است.

بیش از ۵۴ درصد از زمین‌های کشاورزی به‌صورت مؤثر آبیاری می‌شود و در مجموع ۶۰ میلیون هکتار زمین کشاورزی با کیفیت بالا ساخته شده است.

پیشرفت‌هایی در علم و فناوری کشاورزی صورت گرفته و با ساخت ۵۰ سیستم فناوری کشاورزی مدرن، ۴۷ آزمایشگاه اصلی ملی و ۱۰۰ ایستگاه بررسی، به ۶۱ درصد از کل توسعه در بخش کشاورزی کمک کرده است.

نتایج قابل‌توجهی در توسعه گونه‌های گندم با مصرف آب کم و مقاوم به خشکی، برنج فوق سبز و جوجه‌های گوشتی پر سفید به دست آمده است و میزان خودکفایی منابع بذر گیاهی در چین از ۹۵ درصد فراتر رفته است. سال گذشته، چین به طور مستقل نژادهای جدید جوجه‌های گوشتی پر سفید را توسعه داد و وابستگی ۱۷ ساله این کشور به منابع ژنتیکی وارداتی برای جوجه‌ها را شکست.

نرخ مکانیزاسیون عمومی در کاشت، داشت و برداشت محصولات زراعی بیش از ۷۲ درصد است و نرخ مکانیزاسیون در دام‌پروری، محصولات آبزی و کشاورزی گلخانه‌ای بهبود چشم‌گیر داشته است. این کشور گام‌های مثبتی در جهت ترویج کشاورزی سبز نیز برداشته است. منابع کشاورزی از طریق بهبود کاربری زمین‌های زراعی و سیستم‌های آبیاری کارآمد محافظت شده است. چین سال‌های گذشته یک بانک ملی منابع پلاسمای جوانه زراعی با قوی‌ترین ظرفیت نگهداری در جهان و همچنین تعدادی مزرعه دام و طیور برای حفظ منابع ژنتیکی ساخته و آلودگی تولید شده از بخش کشاورزی را به طور مؤثر مهار کرده است و با اقداماتی مانند جایگزینی کودهای شیمیایی با کودهای آلی، سال‌هاست که مصرف کل کودهای شیمیایی در این کشور کاهش یافته است.

منبع: chinadaily

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2641

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.