• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
12

مشوق‌های ۳ میلیون دلاری “فوشان” برای استعدادهای فناوری

  • کد خبر : 1121
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
مشوق‌های ۳ میلیون دلاری “فوشان” برای استعدادهای فناوری
فوشان که غرب رودخانه (مروارید) Pearl در استان گواندونگ واقع شده است، به کسب و کارهای نوپا (استارت آپ) حمایت مالی ارائه و پیشنهاد می‌کند و استعدادهای شهرهای همسایه در منطقه بزرگ خلیج را جذب می‌کند.

طبق آخرین دستورالعمل‌های اصلاح شده در خصوص تامین مالی توسعه فناوری و نوآوری، شرکت‌های نوپای فناوری (استارت آپ) که قصد راه اندازی و تاسیس شرکت در فوشان را دارند یا پیش از این در شهر فعال بوده‌اند، هر یک می‌توانند تا ۲۰ میلیون یوان (۳ میلیون دلار) منابع مالی دریافت کنند. اعتبار این مشوق‌ها ۵ ساله است.

دولت در اطلاعیه‌ای که در وبگاه رسمی خود منتشر کرده، گفته است که هدف از این اقدام، جذب استعداد از طیف گسترده‌ای از صنایع و تشویق شرکت‌های نوپا برای راه اندازی کسب و کار خود در فوشان است. یکی از اصلی‌ترین استعدادهایی که این شهر می‌خواهد جذب کند، دانشمندان است، زیرا تحقیق و توسعه یکی از موضوعاتی است که دولت بر روی آن تمرکز کرده است.

بر اساس این اطلاعیه، فوشان که خود را به عنوان یک پایگاه پیشرفته ملی در زمینه تولید و صنعت در منطقه خلیج بزرگ مطرح می‌کند، قصد دارد بر روی صنایعی مثل تولید تجهیزات پیشرفته، بلاکچین و اطلاعات کوانتومی، انرژی‌های جدید، زیست دارو و مراقبت‌های بهداشتی تمرکز کند.

شرکت‌های نوپای فناوری از این اقدام فوشان به عنوان یک اقدام تشویق کننده، استقبال کردند ولی گفتند که این شهر برای جذب نیروی کار ماهر باید حمایت مالی بیشتری را ارائه و پیشنهاد دهد زیرا سایر شهرها مانند شنژن نیز مشوق‌های مشابهی را ارائه می‌دهند.

تولید ناخالص داخلی فوشان در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال قبل از آن ۶٫۹ درصد رشد کرد و رقم ۱٫۰۷ میلیارد یوان را لمس کرده است تا پس از شنجن و گوانگجو سومین شهر در منطقه خلیج بزرگ باشد که از مرز تریلیون یوان عبور می‌کند.

این شهر در حال تسریع همگرایی خود با دیگر شهرهای منطقه خلیج با کمک زیرساخت حمل و نقل است تا زمان سفر بین شهرها را به یک ساعت کاهش دهد.

دولت شهر طرح تشویق استعدادها را در سال ۲۰۱۸ منتشر کرد و آخرین نسخه اصلاح شده برای ساده سازی روش تامین مالی و بهبود روند غربالگری را منتشر نمود.

بر اساس گزارشی که توسط PwC در ماه مه سال گذشته درباره فوشان منتشر شد، این شرکت حسابداری پیشنهاد افزایش سرمایه گذاری در این شهر را برای تحقیق و توسعه و تحول فناوری ارائه داده است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1121

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.