• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

مبارزه چین برای ساخت تراشه‌های پیشرفته در فیلمی به نمایش درآمد

  • کد خبر : 5216
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
مبارزه چین برای ساخت تراشه‌های پیشرفته در فیلمی به نمایش درآمد
یک فیلم سریالی جدید در چین، داستان یک استارت‌آپ را روایت می‌کند که فناوری پیشرفته ساخت تراشه را که تحریم‌های تجاری چندملیتی امروزی آن را از چین دور نگه داشته است، توسعه می‌دهد.

«تراشه چینی من» که از دوشنبه در برنامه Youku شبیه به نتفلیکس گروه Alibaba پخش می‌شود، به یک موضوع اولویت‌دار برای دولت پکن – رهبری نیمه‌رسانا و خودکفایی – می‌پردازد و یک شرکت تحت حمایت دولت را به تصویر می‌کشد که با موفقیت لیزرهایی برای ماشین آلات لیتوگرافی فرابنفش عمیق می‌سازد.

تشدید جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین، بهترین تجهیزات DUV ارائه شده توسط ASML Holding NV  را از فروش به چین منع کرده است. «تراشه چینی من» یک شرکت داخلی را نشان می‌دهد که بر تعداد زیادی از چالش‌ها غلبه می‌کند تا به موفقیت دست یابد.

تریلر این فیلم با یک سطر به زبان انگلیسی آغاز می‌شود: «ما در حال اجرای جنگ تجاری ماشین‌های لیتوگرافی علیه دولت چین هستیم». عنوان را می‌توان به‌عنوان یک جناس در My Chinese Heart نیز خواند، زیرا «تراشه» و «قلب» در زبان چینی یکسان هستند. نام رسمی آن در انگلیسی The Best Chip است.

ASML  از زمانی که دولت ترامپ به دولت هلند فشار آورده بود تا مجوز آن را لغو کند، قادر به فروش قوی‌ترین سیستم‌های لیتوگرافی فرابنفش خود به چین نبود.

هلند و آمریکا در اوایل سال جاری به توافقی دست یافتند تا ASML را از فروش برخی از ماشین‌ها در زمینه سیستم‌های DUV به چین منع کند. ماشین‌های DUV برای ساخت طیف گسترده‌ای از تراشه‌ها در محصولاتی از گوشی‌های هوشمند گرفته تا خودروهای الکتریکی ضروری هستند.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5216

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.