• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5

مانور دریایی چین با رزمایش دو ناو هواپیمابر

  • کد خبر : 3864
  • ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۸:۳۰
مانور دریایی چین با رزمایش دو ناو هواپیمابر
دومین ناو هواپیمابر چین به نام شاندونگ (Shandong) مانور رزمایش خود را با موفقیت در دریای جنوبی چین انجام داد؛ خبری که در خلال انجام مانور اولین ناو هواپیمابر این کشور موسوم به لیائونینگ (Liaoning) در غرب اقیانوس آرام منتشر شد.

به گفته تحلیلگران، چین با انجام مانور این دو ناو در دو منطقه مختلف، بالا رفتن ظرفیت نظامی نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق (PLA) این کشور را نشان می‌دهد.

رزمایش ناو هواپیمابر شاندونگ با پرواز چند جت جنگنده J-15 به آسمان آغاز شد. J-15 جت جنگنده نسل چهارم چین است که شرکت هواپیماسازی شنیانگ (Shenyang Aircraft Corporation) آن را ساخته است. جت J-15 که ظاهرا طراحی آن از نظر ساختاری بر اساس جت جنگنده سوخو سو-۳۳ (Sukhoi Su-33) اتحاد جماهیر شوروی باشد، اولین پرواز خود را در سال ۲۰۰۹ انجام داد و مطابق گزارش‌ها، تا سال ۲۰۱۹ تعداد ۵۰ فروند از آن ساخته شده است.

ناو شاندونگ در طول رزمایش با انجام تمرین‌های هدفمند، قابلیت‌های مهم خود مانند فرود و برخاستن جت‌های جنگنده، واکنش اضطراری و کنترل آسیب تحت شرایط محیطی پیچیده را بهبود بخشید. به علاوه، چندین طرح واکنش اضطراری، روش‌های آموزشی و مدل‌های پشتیبانی در این رزمایش مورد آزمایش و صحت‌سنجی قرار گرفتند.

این ناو هواپیمابر با طول ۳۰۵ متر و پهنای ۷۵ متر، می‌تواند در مجموع ۴۴ جت جنگنده شامل ۳۲ فروند J-15 را با خود حمل کند. شاندونگ را شرکت صنایع کشتی‌سازی دالیان (Dalian Shipbuilding Industry) ساخته است و سرعت آن به ۵۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

همچنین قرار است سومین و پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر چین به نام فوجیان (Fujian) ژوئن سال جاری میلادی آزمایش‌های دریایی را آغاز کند و قابلیت‌های مدرن خود را برای رقابت با نیروی دریایی ایالات متحده به نمایش بگذارد. این ناو هواپیمابر ۳۱۶ متر طول و ۷۶ متر پهنا دارد. فوجیان بزرگترین‌ و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین تا به امروز است و اکنون در کارخانه کشتی‌سازی جیانگ‌نان (Jiangnan) در نزدیکی شهر شانگهای در حال آماده‌سازی است.

منبع: globaltimes

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3864

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.