• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4

مالک اپلیکیشن تیک تاک و ساخت سیستم عامل با صفحه‌نمایش بزرگ

  • کد خبر : 2393
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۴۷
مالک اپلیکیشن تیک تاک و ساخت سیستم عامل با صفحه‌نمایش بزرگ
بایت دنس (ByteDance) مالک اپلیکیشن تیک تاک همکاری خود با شرکت کونکا، غول الکترونیک شنزن برای ساخت تلویزیون‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل چینی MEyou اعلام کرد.

این همکاری مشترک، پلتفرمی ایجاد می‌کند که عملکرد جستجوی بصری بیشتری دارد، از کنترل حرکت پشتیبانی می‌کند و امکان نمایش هم‌زمان محتوای چندین دستگاه را در یک تلویزیون واحد فراهم می‌کند. برای مثال یک خانواده می‌توانند یک سریال یا برنامه ورزشی را تماشا کرده و در عین حال خرید آنلاین داشته باشند و همه در یک صفحه نمایش است و هم‌زمانی که یکی از اعضای خانواده بازی ویدئویی می‌کند و فرد دیگری تمرین‌های یوگا را تماشا کند.

استفاده از صفحه‌نمایش‌های بزرگ تلویزیونی پس از همه‌گیری کرونا و افزایش کارایی تلفن‌های هوشمند، تبلت و رایانه شخصی مورد توجه قرار گرفت. شرکت کونکا که از سیستم‌عامل‌های اندروید و وب او اس در سایر مدل‌های محصولات خود استفاده کرده، خط تولید سیستم‌عامل MEyou را برای صفحه‌نمایش‌های ۶۵، ۷۵،۸۶ و ۹۸ اینچی به راه انداخته است و قیمت آن‌ها بین ۹٫۹۹۹ یوان (۱٫۵۶۹ دلار) تا ۳۹٫۹۹۹ یوان است.

تقاضای سالیانه در بازار تلویزیون چین رو به کاهش است. فروش کلی تلویزیون در این کشور سال گذشته با کاهش ۱۳٫۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ به ۳۸ میلیون دستگاه رسید که کمترین میزان در ۱۲ سال اخیر بوده است. به همین دلیل غول‌های فناوری و الکترونیک چین به دنبال آن هستند که با همکاری با یکدیگر بتوانند بازار داخلی را رونق بخشند.

شرکت خصوصی بایت دنس نیز با تجدید نظر در ساختارها و تصمیمات خود به دنبال توسعه بخش‌های مختلف و نقاط بالقوه خود است تا از اهداف تجاری خود باز نماند. ارزش مالی این شرکت ۳۵۰ میلیارد دلار است و مجموع درآمد در سال ۲۰۲۱ به ۵۸ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال قبل افزایش ۷۰ درصدی داشته است.

منبع: scmp

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2393

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.