• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
5

لیست سفید چین از شرکت‌های فناوری ارائه دهنده خدمات دیپ‌فیک

  • کد خبر : 5110
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
لیست سفید چین از شرکت‌های فناوری ارائه دهنده خدمات دیپ‌فیک
رگولاتور اینترنت چین اولین لیست خود را از تامین کنندگان تایید شده فناوری "دیپ‌فیک" منتشر کرده است، زیرا مقامات چینی به دنبال این هستند که این فناوری به سرعت در حال تکامل را زیر چتر امنیت ملی قرار دهند.

فهرست سفید که توسط اداره سایبری چین (CAC) منتشر شد، صاحبان ۴۱ الگوریتم از جمله غول‌های فناوری  تنست، بیدو و علی‌بابا را معرفی می‌کند. این الگوریتم‌ها مطابق با مقررات اداری در مورد این فناوری برای سرویس اطلاعات اینترنتی که از ۱۰ ژانویه اجرایی شد، ثبت شدند.

این مقررات ارائه دهندگان خدمات دیپ فیک را که می‌توانند بر افکار عمومی یا جامعه تأثیر بگذارند را پوشش می‌دهد.

دیپ فیک (جعل عمیق)، یک تکنیک برای ترکیب تصویر انسان مبتنی بر هوش مصنوعی است. قانون‌گذار چینی آن را به‌عنوان استفاده از فناوری‌ها – از جمله یادگیری عمیق و واقعیت افزوده – برای تولید متن، تصاویر، صدا و ویدئو و ایجاد صحنه‌های مجازی تعریف می‌کند.

CAC از ارائه دهندگان خدمات دیپ فیک خواسته است تا در اسرع وقت در این زمینه ثبت نام کنند. ده‌ها شرکتی که قبلاً ثبت نام کرده‌اند، در کسب‌وکار تولید تصاویر از متن، ویرایش تصاویر یا ویدیوهای آپلود شده توسط مشتریان و خدمات هوشمند به مشتریان، فعال هستند.

لیست سفید شامل اطلاعاتی در مورد الگوریتم، نام شرکت، نام محصول، طریقه استفاده و شماره پرونده است.

به گفته CAC، پکن این مقررات را برای تشدید نظارت بر مدیریت خدمات دیپ فیک، ترویج “ارزش‌های سوسیالیستی چین”، حفاظت از امنیت ملی و منافع عمومی و حمایت از حقوق شهروندان و شرکت‌ها معرفی کرده است.

چین یکی از اولین کشورهایی است که در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد مضرات بالقوه هوش مصنوعی و همچنین نقش آن در انتشار اطلاعات نادرست و تصاویر جعلی، اقداماتی را در این زمینه به کار بست.

چین در طول تنش با کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده، امنیت ملی را به یک الگوی کلیدی تبدیل کرده است. تحت چتر “امنیت جامع ملی” که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد، ۱۶ نوع امنیت وجود دارد که از جنبه‌های سیاسی، اقتصادی، دفاعی، فرهنگی و زیست محیطی گرفته تا فضای سایبری را پوشش می‌دهد.

در جلسه ماه گذشته کمیسیون امنیت ملی، شی جین پینگ رئیس جمهور چین هشدار داد که این کشور با نگرانی‌های امنیتی ملی پیچیده‌تر و دشوارتری مواجه است. به گزارش خبرگزاری دولتی شینهوا، او از مقامات خواست تا برای مقابله با “بدترین و شدیدترین سناریوها” آماده باشند تا بتوانند “طوفان‌های خطرناک” را تحمل کنند.

همچنین چین در بحبوحه جنگ فناوری با آمریکا، اپراتورهای کلیدی زیرساخت خود را از خرید محصولات ساخته شده توسط سازنده تراشه‌های حافظه آمریکایی Micron Technology منع کرد و دلیل آن خطرات امنیت سایبری «نسبتاً جدی» عنوان شده است.

لیو گوژو، استاد مرکز مطالعات آمریکا در دانشگاه ژجیانگ، در مجله مطالعات امنیت بین‌المللی نوشت: در حالی که فناوری «دیپ‌فیک» می‌تواند برای بشریت مفید باشد، اما خطرات و تهدیداتی برای امنیت ملی نیز به همراه دارد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5110

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.