• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

لنز تماسی برای کنترل فشار چشم و درمان آب سیاه

  • کد خبر : 2476
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
لنز تماسی برای کنترل فشار چشم و درمان آب سیاه
محققین چینی، لنز تماسی تولید کرده‌اند که می‌تواند فشار چشم را تشخیص داده و آب سیاه را از طریق استعمال قطره در صورت نیاز، درمان کند.

این لنز می‌تواند پیش از جراحی فشار چشم را تنظیم کند و همچنین به عنوان یک باند و پانسمان که مانع دید نمی‌شود عمل کند.

این لنز در خرگوش و خوک که چشمانی شبیه انسان دارند آزمایش موفقیت آمیز داشته است. به گفته محققین، این دستگاه جدید با فرآیندهای تولید انبوه لنزهای تماسی سازگار است، اما قبل از اینکه محصول در آزمایش‌های بالینی آزمایش شود، تحقیقات بیشتری نیاز دارد.

آب سیاه در شرایطی ایجاد می‌شود که عصب‌های بینایی که اطلاعات را از چشم به مغز می‌برند، تخریب می‌شوند. این مشکل اغلب به دنبال گردش غیر طبیعی مایع داخل چشم که فشار چشم را افزایش می‌دهد رخ می‌دهد و می‌تواند منجر به اختلال در دید و نابینایی شود. تعداد مبتلایان به این بیماری در جهان رو به افزایش است تا جایی که در سال ۲۰۲۰، ۷۶ میلیون نفر به این بیماری دچار بودند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد در سال ۲۰۳۰ به ۹۵ میلیون نفر رسد.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی تنها درمان ثابت شده برای پیش‌گیری از شدت یافتن این بیماری، کاهش فشار داخل چشم است که با استعمال قطره، درمان لیزر و جراحی صورت می‌پذیرد.

در فناوری جدید چینی داروی ضد آب سیاه به صورت بی‌سیم و خودکار به قسمت قدامی چشم – فضای بین قرنیه و عنبیه – می‌رسد. بیمارانی که مبتلا به آب سیاه حاد – که باعث سردرد، حالت تهوع و استفراغ می‌شود – هستند باید با داروهایی برای کاهش فشار داخل چشم [حدود یک هفته] درمان شوند تا زمانی که وضعیت پایدار داشته و برای جراحی مناسب شود. پس از جراحی لیزر نیز ممکن است مجرای اشکی آن‌ها مسدود شود که این مشکل منجر به افزایش فشار چشم خواهد شد.

اگرچه سایر محققین از فناوری لنزهای تماسی شبیه این استفاده کرده‌اند اما داشتن دو عملکرد تشخیصی و درمان و استعمال قطره به صورت هم‌زمان امری دشوار بوده که در فناوری جدید چینی ممکن شده است. این سیستم هوشمند، روش‌های امیدوارکننده‌ای برای درمان سایر بیماری‌های چشمی ارائه می‌کند و نسل جدیدی از سیستم‌های مدیریت سلامت شخصی محسوب می‌شود.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2476

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.