• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
13

لنز تلسکوپی جدید شیائومی عکاسی را در دنیای موبایل متحول می‌کند

  • کد خبر : 416
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
لنز تلسکوپی جدید شیائومی عکاسی را در دنیای موبایل متحول می‌کند
شیائومی طی کنفرانس توسعه دهندگان از فناوری لنز تلسکوپی جدیدی رونمایی کرد که پتانسیل ایجاد تغییرات اساسی در تصویر برداری موبایل را دارد. شیائومی تاکید کرد که فناوری مذکور مراحل نهایی را طی کرده و آماده پیاده‌سازی در موبایل‌ها است.

تصویربرداری موبایل طی سال‌های گذشته تغییراتی شگرف را پشت سر گذاشته تا حدی که پرچمدارهای قدرتمند تنه به تنه دوربین‌‌های دیجیتال زده و مدل‌های ساده این دوربین‌ها را عملا از دور خارج کرده‌اند. این روند پیشرفت سر باز ایستادن ندارد و حالا شیائومی که چندان نامی هم در حوزه دوربین ندارد، از فناوری جدیدی برای لنزهای تلسکوپی رونمایی کرده است.

استفاده از لنزهای تلسکوپی در موبایل مزایای متعددی دارد، برای مثال شیائومی در این رویداد تاکید کرد که لنز مذکور نسبت به مدل‌های عادی ۳۰۰ درصد نور بیشتری جذب می‌کند که نتیجه آن افزایش کارایی دوربین به ویژه در محیط‌های با نور اندک است. علاوه بر این حذف هرچه بیشتر لرزش‌های ناخواسته دست، پایداری سازی ویدیوها و افزایش شارپنس تا ۲۰ درصد از دیگر مزایای فناوری شیائومی است.

همانطور که در گیف بالا می‌بینید ساختار لنز مذکور با مدل‌هایی که فعلا در دنیای موبایل استفاده می‌شود تفاوت‌های اساسی دارد. این لنز پس از فعال‌سازی به صورت خودکار از بدنه خارج شده و امکان عکسبرداری ماکرو برای ثبت دقیق جزییات از فاصله نزدیک را به کاربر می‌دهد. چنین لنزی نیاز به تعبیه سنسورهای متعدد و شبیه کردن پنل پشتی موبایل‌ها به اجاق گاز را از بین می‌برد. در واقع تنها با تعبیه سنسوری قدرتمند و با کیفیت در کنار استفاده از این فناوری می‌توان فواصل کانونی مختلف را به خوبی پوشش داد.

همانطور که گفتیم خوشبختانه اینبار پای پتنت و گواهی ثبت اختراع در کار نیست. شیائومی این فناوری را به مراحل نهایی رسانده و احتمالا در آینده نزدیک شاهد استفاده از آن در گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=416

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.