• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

قوانین سختگیرانه‌تر چین برای سانسور رسانه‌های اجتماعی

  • کد خبر : 3605
  • ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۹:۰۱
قوانین سختگیرانه‌تر چین برای سانسور رسانه‌های اجتماعی
رسانه‌های اجتماعی و پلت‌فرم‌های ویدئوی وب چینی باید تمام نظرات مرتبط با اخبار را قبل از آنلاین شدن تأیید کنند و طبق مقررات جدید آموزش سانسورچی‌ها را برای جلوگیری از محتوای «مضر» افزایش دهند.

قانون جدید، نسخه به روز شده و تایید شده مقررات سال ۲۰۱۷ در مورد اداره خدمات نظرات پست اینترنتی، توسط ناظر اینترنت چین منتشر شد.

اداره فضای سایبری چین (CAC) در تشریح قوانین جدید گفته هدف تنظیم مطالب و نظرات آنلاین، حفظ امنیت ملی و منافع عمومی و حفاظت از حقوق و منافع شهروندان است.

قانون جدید در مقایسه با نسخه ۲۰۱۷، بیشتر بر روشن کردن مسئولیت‌های ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی و اپراتورها تمرکز دارد و پلتفرم‌های آنلاین را هدایت می‌کند تا تیم‌های تعدیل محتوا را استخدام کنند که همه نظرات را بررسی کرده و «نظرات مضر» را فیلتر کنند.

همه انواع نظرات تحت پوشش این قانون هستند – از جمله پست‌های اصلی، پاسخ‌ها و نظرات که در بالای یک ویدیو ظاهر می‌شوند.

قوانین پیشنهادی، مجازات مربوط به تخلفات را نیز مشخص می‌‌کند: اپراتورهایی که مقررات را رعایت نکنند با اخطار، جریمه و تعلیق ویژگی‌های اظهار نظر یا حتی کل سرویس مواجه خواهند شد.

اپراتورهای پلت فرم رسانه‌های اجتماعی در چین، مانند ویبو و وی چت، هنوز به طور عمومی به قوانین جدید پاسخ نداده اند.

با این حال، بسیاری در حال حاضر الگوریتم‌های فیلتر کلمات کلیدی را برای سانسور اطلاعات حساس و همچنین استخدام ناظران جدید سالانه در اختیار دارند.

واکنش کاربران اینترنتی نیز نسبت به این قوانین متفاوت بوده است.

چین در سال ۲۰۱۷، سیستم سخت‌گیرانه ثبت نام واقعی خود را برای رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی کرد که از کاربران ویبو و سرویس پیام‌رسانی فوری وی چت می‌خواهد تا حساب‌های خود را با شناسه ملی، شماره تلفن همراه و سایر اطلاعات شخصی خود احراز هویت کنند.

مقررات جدید در بحبوحه افزایش نارضایتی عمومی نسبت به کنترل‌های سختگیرانه همه‌گیری تحت سیاست صفر کووید چین ارائه می‌شود.

از آنجایی که قرنطینه، آزمایش‌های گسترده کووید-۱۹ و کنترل‌های مرزی زندگی را به دنبال شیوع پراکنده در سراسر کشور مختل کرد، بسیاری از مردم چین برای تخلیه خشم خود به سایت‌های پخش زنده و رسانه‌های اجتماعی روی آوردند و اغلب نظراتی را در طول کنفرانس‌های مطبوعاتی آنلاین منتشر کردند و خواستار کاهش محدودیت‌ها شدند.

برخی از پست‌ها باعث تحقیقات رسمی شد، از جمله آخرین مورد یک کودک چهار ماهه با مشکلات تنفسی، که پس از اینکه ادعا می‌شد از خدمات آمبولانس محروم شده بود، به دلیل مثبت بودن آزمایش پدرش فوت کرد.

اما اغلب پست‌های انتقادی به‌طور بی‌صدا از اینترنت حذف می‌شوند و حتی چند نفر به دلیل «شایعه‌پراکنی» یا «برهم زدن نظم اجتماعی» بازداشت شده‌اند.

مقامات سین کیانگ همچنین به کاربران اینترنتی که محتوای «غیرقانونی و مضر» منتشر شده آنلاین را گزارش می‌کنند، جایزه داده‌اند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3605

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.