• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

قطار سریع السیر چین با سرعت ۴۵۰ کیلومتر در ساعت تا ۲۰۲۵ به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 6344
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
قطار سریع السیر چین با سرعت ۴۵۰ کیلومتر در ساعت تا ۲۰۲۵ به بهره‌برداری می‌رسد
شرکت راه آهن دولتی چین اعلام کرد به دنبال تعهد برای ارتقای شبکه عظیم خود قصد دارد در سال جاری تولید و آزمایش نمونه اولیه سریع‌ترین قطار جهان را تکمیل کند.

توسعه قطارهای سریع‌السیر توسط شرکت راه آهن دولتی چین که بزرگترین شبکه راه آهن پرسرعت جهان را اداره می‌کند، نشان دهنده پیشرفتی برای پروژه نوآوری فناوری CR450 است که ۳ سال پیش توسط پکن راه اندازی شد.

این اپراتور در کنفرانس کاری سالانه خود گفت که آخرین مدل از سری قطارهای سریع فوکسینگ دارای سرعت آزمایشی تا ۴۵۰ کیلومتر در ساعت (۲۸۰ مایل در ساعت) و سرعت عملیات تجاری ۴۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

قطارهای گلوله‌ای موجود در حال حاضر می‌توانند با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنند، اما CR450 به طور بالقوه می‌تواند زمان سفر بین پکن و شانگهای – یکی از شلوغ‌ترین مسیرهای چین – را از بیش از چهار ساعت به کمتر از دو ساعت و نیم کاهش دهد.

چین اولین خط ریلی سریع السیر خود را در سال ۲۰۰۸ راه اندازی کرد و این شبکه برای دومین اقتصاد بزرگ جهان و جمعیت ۱٫۴ میلیاردی آن ضروری است.

انتظار می‌رود CR450 تا سال ۲۰۲۵ با یک پروژه تحقیقاتی سراسری با تمرکز بر فناوری کلیدی ریل از کنترل خودکار و طراحی چرخ گرفته تا سیستم فرمان، ارتقاء ریل و اقدامات ایمنی وارد خدمت شود.

در ماه ژوئن ۲۰۲۳، گروه راه‌آهن ایالتی چین آزمایش‌های عملکردی را بر روی قطعات جدید فناوری پیشرفته و حیاتی برای CR450 تکمیل کرد و رکورد ۴۵۳ کیلومتر در ساعت را در طول یک عملیات آزمایشی ثبت کرد – گفته می‌شود سریع‌ترین در جهان است – که یک “نقطه عطف مهم” در توسعه آن محسوب می‌شود.

این آزمایش بر روی پل متقاطع خلیج Meizhou، که یکی از اجزای اصلی شبکه ریلی سریع بین فوژو و شیامن در استان فوجیان است، انجام شد.

گروه راه آهن دولتی چین گفت که انتظار می‌رود CR450 در مقایسه با قطارهای موجود در سری Fuxing سازگارتر با محیط زیست بوده و انرژی مصرفی آن کارآمدتر باشد. تحقیقات جداگانه توسط دانشمندان چینی نشان می‌دهد که کربن منتشر شده توسط راه آهن سریع السیر ۶ درصد از سفرهای هوایی و ۱۱ درصد از یک خودرو است.

چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ شبکه راه آهن خود را به ۱۶۵۰۰۰ کیلومتر (۱۰۲۵۰۰ مایل) برساند که شامل ۵۰۰۰۰ کیلومتر راه آهن پرسرعت می‌شود.

مقامات چینی در جریان کنفرانس کاری خود اعلام کردند که تا پایان سال گذشته، شبکه راه آهن چین ۱۵۹۰۰۰ کیلومتر از جمله ۴۵۰۰۰ کیلومتر راه آهن سریع السیر را پوشش داده است. همچنین انتظار می‌رود تعداد مسافران شبکه ملی راه آهن چین با ۴٫۷ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۳٫۸۵۵ میلیارد نفر سفر در سال ۲۰۲۴ برسد.

در همین حال، حمل و نقل بار نیز می‌تواند در سال ۲۰۲۴ به ۳٫۹ میلیارد تن برسد که ۰٫۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6344

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.