• امروز : پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
3

قرارداد تسلا با بیدو برای رفع موانع رانندگی با سامانه کمک راننده پیشرفته

  • کد خبر : 6897
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۰
قرارداد تسلا با بیدو برای رفع موانع رانندگی با سامانه کمک راننده پیشرفته
به نظر می‌رسد که سفر غیرمنتظره ایلان ماسک به چین فواید زیادی داشته و شرکت تسلا موانع اصلی برای معرفی سیستم کمک راننده خود به بزرگترین بازار خودروی جهان را برطرف کرده است.

به گزارش بلومبرگ، شرکت سازنده خودروهای الکتریکی ایالات متحده با غول فناوری چینی بیدو برای نقشه‌برداری و ناوبری شریک خواهد شد تا آنچه را که سامانه کمک راننده کامل می‌نامد، عملیاتی کند. تسلا همچنین الزامات امنیت داده و حفظ حریم خصوصی در چین ایجاد کرده که به کاهش برخی از نگرانی‌ها در مورد مسائل امنیتی داده‌اش کمک می‌کند.

این اقدامات پس از آن انجام شد که ایلان ماسک، سفری اعلام نشده به چین داشت و به دنبال تاییدیه نرم افزار کمک راننده پیشرفته بود که می‌تواند به کاهش درآمدی خودروسازی تسلا کمک کند. ماسک در این سفر با نخست وزیر لی کیانگ دیدار کرد که پیش از این به تسلا کمک کرده بود تا کارخانه‌ای را در شانگهای راه اندازی کند، که اکنون برترین کارخانه این شرکت در جهان است.

در حالی که تسلا در ابتدا از استقبالی که در چین از آن شد، خرسند بود، اما اخیراً درآمد آن کاهش یافته چراکه با رقابت سخت‌تری از سوی سازندگان داخلی خودروهای برقی مانند بی‌وای‌دی و لی‌اتو روبه رو شده است. سهم تسلا از بازار خودروی چین در پایان سال ۲۰۲۳ حدود ۶٫۷ درصد بود که این رقم نسبت به ۱۰٫۵ درصد ابتدای سال کاهش داشته است.

سیستم‌های کمک راننده پیشرفته به شدت در چین رایج شده‌اند و بسیاری از بازیگران محلی از جمله شپینگ، شیائومی و هوآوی از چنین ویژگی‌هایی به عنوان عامل جذب مشتری محصولات خود استفاده می‌کنند.

تسلا همچنین اولین کاهش سالانه درآمد سه ماهه خود از سال ۲۰۲۰ را شاهد بوده و حتی پس از کاهش قیمت، فروش کمتری داشته است. به گفته ماسک، این  شرکت حداقل ۱۰ درصد تعداد کارمندان خود را کاهش می‌دهد و به دنبال سرعت بخشیدن به تولید مدل‌های جدید از جمله خودروهای ارزان‌تر است که می‌توانند تا اوایل سال ۲۰۲۵ آماده شوند.

اگرچه گرفتن تاییدیه برای ویژگی کمک راننده کامل (FSD) در چین ممکن است به تسلا کمک کند اما این سیستم در ایالات متحده مشکل ساز شده است. نهاد تنظیم کننده مقررات ایمنی خودکار آمریکا به تازگی تحقیقاتی را در مورد سیستم راننده خودکار این شرکت آغاز کرده و ۲۰ مورد تصادف رخ داده شده در وسایل نقلیه‌ای که به روزرسانی نرم افزاری را دریافت کرده‌اند، شناسایی کرده است.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6897

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.