• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
19

فناوری جدید علی‌بابا برای پخش زنده المپیک زمستانی پکن

  • کد خبر : 2216
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۳۵
فناوری جدید علی‌بابا برای پخش زنده المپیک زمستانی پکن
علی‌بابا غول تجارت الکترونیک چینی، فناوری جدید انتقال اطلاعات مبتنی بر رایانش ابری معرفی کرده که پخش زنده بازی‌های المپیک زمستانی را برای میلیاردها بیننده سراسر جهان میسر کرد.

این سیستم جدید که Live Cloud نام دارد برای نخستین بار در خدمات پخش زنده المپیک به عنوان یک سرویس استاندارد پخش استفاده شد. خدمات پخش المپیک یا OBS در سال ۲۰۰۱ از سوی کمیته بین‌المللی المپیک به عنوان پخش کننده اصلی تمام وقایع المپیک تاسیس شد.

Live Cloud نسبت به سایر روش‌های پخش و انتقال داده قیمت کمتری دارد چراکه پخش‌کننده‌ها، تصاویر زنده را از طریق زیرساخت‌های رایانش ابری دریافت می‌کنند.

بیش از ۲۰ سازمان پخش، سیگنال‌های با کیفیت فوق‌العاده بالا را از طریق Live Cloud دریافت کردند. در سیستم ابری چندین دوربین تعبیه شده تا تصاویر پخش آهسته مجددا پخش شوند. این سیستم همچنین تصاویر را از چندین زاویه پخش می‌کرد.

خدمات پخش المپیک بیش از ۶ هزار ساعت محتوا برای المپیک امسال پخش کرد که شامل ۹۰۰ ساعت پخش زنده ورزشی و پوشش وقایع مرتبط همچون افتتاحیه و اختتامیه می‌شد.

Live Cloud با یک سرویس پخش در جریان بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو نیز حضور داشت.

خدمات رایانش ابری شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا خرید، فروش، اجاره و توزیع گسترده‌ای در اینترنت و در حوزه نرم‌افزار و سایر منابع دیجیتال داشته باشند.

با ادامه همه‌گیری کرونا و اختلال در سفرهای بین‌المللی، شرکت‌های پخش‌ تلویزیونی با چالش اعزام متخصصین فنی برای خطوط ارتباطی در محل المپیک مواجه شده‌اند. اما خدمات رایانش ابری به آنها اجازه می‌دهد تا از راه دور رویدادهای ورزشی را پوشش دهند.

در طی توافق‌نامه‌ای که علی‌بابا با کمیته بین‌المللی المپیک داشته، قرار است این شرکت حامی اصلی بازی‌های المپیک در سال ۲۰۲۸ باشد. این شرکت که از ۲۰۱۷ شریک کمیته بوده متعهد است تا زیرساخت‌های رایانش ابری همچون تجهیزات تحلیل اطلاعات را برای این رویداد ورزشی فراهم سازد.

رایانش ابری علی‌بابا نخستین تامین کننده زیرساخت‌های ابری در چین است و ۳۸٫۳ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته و پس ازآن شرکت هوآوی و تنست با ۱۷ و ۱۶٫۶ درصد از سهم بازار قرار دارند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2216

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.