به گزارش ساوت چاینامورنینگ پست، این شرکت چینی، راه اندازی این پلت فرم را در آسیا و اقیانوسیه در نمایشگاه دوسالانه ملی اتوبوس استرالیا اعلام کرد، جایی که چهار اتوبوس برقی را به نمایش گذاشت. این پلت فرم نرم افزار و سخت افزار را برای بهبود ایمنی، قابلیت اطمینان و کارایی خودروهای الکتریکی تجاری یکپارچه میکند.
یوتانگ در ترکیب با فناوری جدید باتری شارژ سریع شرکت CATL، قصد دارد برد رانندگی خودروهای خود را تا ۱۰ درصد بهبود بخشد و در عین حال هزینه عملیاتی را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.
نسل جدید باتریها را میتوان با سرعت عادی در زمانهای خاموشی و زمانی که اتوبوسهای شهری به انبار بازمیگردانند، ظرف ۲٫۵ ساعت به طور کامل شارژ کرد. برای مسافت طولانی، رانندگان میتوانند در مدت ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ را انجام دهند و در حین استراحت باشند.
شرکت CATL به تازگی یک سیستم باتری جدید برای خودروهای تجاری به نام Tectrans را در نمایشگاهی در هانوفر آلمان راهاندازی کرد.
یک مدل از این باتری امکان شارژ ۷۰ درصدی را برای کامیونهای سنگین تنها در ۱۵ دقیقه فراهم میکند، در حالی که نسخه دیگر طول عمری تا ۱۵ سال یا ۲٫۸ میلیون کیلومتر را در مقایسه با ۸ تا ۱۰ سال برای نسل فعلی باتریها فراهم میکند و هر دو نسخه برد رانندگی تا ۵۰۰ کیلومتر را ارائه میدهند.
یوتانگ در اوایل سال آینده شروع به ترکیب آخرین فناوری باتری CATL در محصولات خود در استرالیا خواهد کرد. قبلاً این کار را در چین انجام داده است.
در طول دو دهه گذشته، یوتانگ بیش از ۱۹۰ هزار اتوبوس با انرژی نو در چین و خارج از آن فروخته است که شامل خودروهای هیبریدی تمام باتری، دیزل-الکتریکی و هیدروژنی است. در شش ماهه اول سال ۲۰۲۴ حجم صادرات آن بیش از ۶۰۰۰ دستگاه بوده است.
در زمینه خودروهایی که با موتورهای احتراق داخلی کار میکنند، این شرکت در دو دهه گذشته حدود ۱۰۰هزار خودرو تجاری را به بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه صادر کرده که از این تعداد ۱۸۰۰۰ دستگاه در آسیا و اقیانوسیه فروخته شده است.
یوتانگ ۳۶ درصد از بازار داخلی اتوبوسها و اتوبوسهای بزرگ و متوسط را در اختیار دارد و در سطح جهانی، فقط بیش از ۱۰ درصد از کل چنین وسایل نقلیه فروخته شده را تشکیل میدهد. این خودروساز با بیوایدی، کینگ لانگ و فوتون و همچنین شرکتهای خارج از کشور مانند ولوو و من رقابت میکند.
این شرکت حدود ۵ درصد از درآمد سالانه خود را در تحقیقات فناوری و توسعه محصول جدید سرمایه گذاری میکند.
همچنین در این رویداد، این شرکت خصوصی که در سال ۱۹۶۳ به عنوان یک کارخانه تعمیر اتوبوس ایجاد شد، یک کابین دیجیتال برای صرفه جویی در انرژی، فناوریهای ضدآب و ضد حریق و بهبود باتری که باعث صرفه جویی در فضا برای به حداکثر رساندن ظرفیت مسافر میشود را به نمایش گذاشت.
یوتانگ از زمان راه اندازی یک واحد فروش و بازاریابی در استرالیا در سال ۲۰۱۲، بیش از ۱۶۰۰ اتوبوس به این کشور عرضه کرده است.
این شرکت افزایش ۲۱٫۴ درصدی حجم فروش را در ۸ ماه اول سال به ۲۷۵۵۸ دستگاه گزارش داد. سود خالص در نیمه اول ۲۵۶ درصد ۱٫۶۷ میلیارد یوان (۲۳۶ میلیون دلار) در مقایسه با دوره سال قبل افزایش یافت، زیرا فروش به دلیل رشد بالای صادرات، ۴۷ درصد رشد کرد و به ۱۶٫۳ میلیارد یوان رسید.
منبع: scmp