• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

فعالیت استارت آپ چینی rokid در حوزه واقعیت افزوده

  • کد خبر : 6237
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۸:۰۱
فعالیت استارت آپ چینی rokid در حوزه واقعیت افزوده
استارت‌آپ واقعیت افزوده چینی رکید (rokid) که تحت حمایت شرکت تماسک ( (Temasek Holdings قرار دارد، در یک ارزش‌گذاری 1 میلیارد دلاری توانست 112 میلیون دلار برای کمک به گسترش فعالیت‌های خود در خارج از کشور جمع‌آوری کند.

سرمایه گذاران جدید در این شرکت مستقر در هانگژو شامل شرکت نت دراگون، ارائه دهنده خدمات آموزشی و بازی آنلاین می‌شود که تاکنون نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار تامین مالی کرده و برنامه‌های واقعیت افزوده (AR) در آموزش را بررسی خواهد کرد و انتظار دارد درآمد خارجی آن در سال ۲۰۲۴ نسبت به فروش داخلی‌اش بیشتر شود.

برنامه جهانی سازی استارت آپ رکید به دلیل همه گیری کرونا به تعویق افتاد و به همین دلیل اکنون در حال جبران آن و منتظر همکاری با نت دراگون است تا فرصت‌های خود را با استفاده از دانش آنها در آموزش و بازی و همچنین شبکه فروش جهانی آنها گسترش دهد.

سال‌هاست شرکت‌های فناوری جهانی از جمله اپل، گوگل و بایت دنس، سخت‌افزاری را راه‌اندازی کردند که امیدوار بودند آینده‌ای با واقعیت مختلط نشان دهد. پلتفرم‌های متا نیز قصد دارد هدست واقعیت ترکیبی خود را از طریق همکاری با تنسنت به چین بیاورد. اما تلاش‌ها به دلایلی همچون قیمت بالا، محتوای محدود و تجهیزات حجیم تاکنون نتوانسته برای مخاطبان جذابیت داشته باشد.

بایت دنس تقریباً یک چهارم کارکنان خود را در بخش واقعیت مجازی پیکو (Pico) کاهش داد و صنعتی را که هنوز در “مرحله اکتشاف اولیه” قرار دارد را مقصر آن دانست. متا و اپل برای اولین بار سرپوش‌های جدیدی را معرفی کرده‌اند، در حالی که شرکت آلفابت گوگل اعلام کرده که آخرین نمونه اولیه عینک واقعیت افزوده آن هنوز راه زیادی تا عرضه عمومی را در پیش دارد.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6237

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.