• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

فشار پنتاگون بر شرکت‌های دفاعی برای محدودیت استفاده از تجهیزات چینی

  • کد خبر : 3081
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۰۹
فشار پنتاگون بر شرکت‌های دفاعی برای محدودیت استفاده از تجهیزات چینی
پنتاگون در حال تشدید تلاش‌ها برای جدا کردن زنجیره تامین گسترده شرکت‌های دفاعی ایالات متحده از چین است.

این وزارت خانه استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود روش تجزیه و تحلیل این که آیا قطعات هواپیما، وسایل الکترونیکی و مواد خام مورد استفاده پیمانکاران نظامی ایالات متحده از چین و سایر دشمنان بالقوه استفاده می‌شود، آغاز کرده است.

پیمانکاران دفاعی، با تشویق پنتاگون و قانونگذاران، خود را از میکروالکترونیک و فلزات تخصصی چین، یکی از بزرگترین تامین کنندگان جهانی، کنار می گذارند. در ایالات متحده، تأسیسات جدیدی برای پردازش مواد معدنی کمیاب در دست توسعه است که بیشتر آنها به طور گسترده از چین تامین می‌شوند.

پنتاگون گسترش سریع ارتش چین را به عنوان تهدید اصلی سیاست محرک آن و در نتیجه هزینه‌های خود پنتاگون شناسایی کرده است. بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم، بودجه دفاعی چین بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ ۷۲ درصد افزایش یافته است.

این رشد به افزایش هزینه‌های ایالات متحده برای تسلیحات پیشرفته از جمله موشک‌های دوربرد و زیردریایی‌های هسته‌ای کمک می‌کند و مقامات وزارت دفاع گفته‌اند که ایالات متحده در حال از دست دادن مزیت فناوری دیرینه خود در زمینه‌های کلیدی مانند ماهواره‌ها و موشک‌ها است. شرکت‌های دفاعی ایالات متحده همچنین انتظار دارند در سال‌های آینده هزینه‌های نظامی بیشتری انجام دهند.

اتکا به چین برای برد مدارها یا روسیه برای تیتانیوم در صورت تحریم‌ها یا درگیری‌ها، دیگر معنی ندارد. تشدید تنش‌های اخیر بر سر تایوان نیز بر این ناآرامی افزوده است.

وزارت دفاع در اوایل این ماه پذیرش جت‌های جنگی جدید F-35 ساخت شرکت لاکهید مارتین را پس از اطلاع یافتن از وجود آهن‌ربا از شرکت هانیول اینترنشنال با آلیاژهای فلزی تولید شده در چین متوقف کرد.

هانی‌ول در هفته‌های اخیر به پنتاگون اعلام کرد اجزای موتوری که برای جت‌ها ساخته است حاوی دو آلیاژ چینی است که به آهن‌ربا تبدیل شده‌اند. این شرکت گفت یک تامین کننده جایگزین را شناسایی کرده اما جزئیاتی ارائه نکرد.

البته تحقیقات مستمر نشان دهد که استفاده از آلیاژهای چینی – که بیش از یک دهه پیش می‌رود – بر امنیت یا قابلیت پرواز F-35 تأثیری نمی‌گذارد. با این حال، این مساله آسیب پذیری زنجیره تامین دفاعی را حتی پس از برجسته کرده است.

رهبران پنتاگون سال‌هاست که آسیب‌پذیری‌های احتمالی ناشی از مواد خام و میکروالکترونیک تامین‌شده توسط چین را شناسایی کرده‌اند. این نگرانی‌ها در دوران دولت ترامپ، با تعدادی از مطالعات پنتاگون که اتکای فزاینده به چین و سایر تامین‌کنندگان خارجی را شناسایی کرده‌اند، برجسته شد. همه‌گیری کووید-۱۹ نشان می‌دهد که زنجیره‌های تامین حتی برای تسلیحات پیشرفته چقدر شکننده شده‌اند و تا چه حد چین منبع مواد و اجزای سازنده از جمله تراشه‌های کامپیوتری و مواد معدنی کمیاب برای ساخت آهن‌ربا و مواد معدنی و مواد شیمیایی مورد استفاده در مواد منفجره است.

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها، اتکای ایالات متحده به چین برای ۸۰ درصد از عناصر خاکی کمیاب است که گاهی اوقات مواد معدنی فناوری نامیده می‌شوند و در آهنرباها برای سیستم‌های هدایت تسلیحاتی و همچنین کاربردهای تجاری مانند الکترونیک استفاده می‌شوند. شرکت های باتری سازی خودرو چین در دهه‌های گذشته سرمایه‌گذاری زیادی در استخراج و پالایش خاک‌های کمیاب کرده است و بر زنجیره تامین جهانی تسلط دارد.

تولید داخلی بسیاری از مواد در ایالات متحده کاهش یافته است، زیرا تولید در خارج از کشور ارزان‌تر شده است. تعداد شرکت‌های چینی در پایگاه تامین‌کنندگان پنتاگون بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ بیش از ۵ برابر شده و به ۶۵۵ رسیده است.

پنتاگون اخیراً برنامه‌ای با عنوان «روشن‌سازی زنجیره تأمین» ایجاد کرده که از هوش مصنوعی و ابزارهای دیگر برای ردیابی منابع مواد خام استفاده می‌کند.

لایحه ای در کنگره که به عنوان بخشی از قانون مجوز دفاعی بعدی مورد بحث قرار می‌گیرد، از استفاده از مواد معدنی کمیاب چینی پس از سال ۲۰۲۷ جلوگیری می کند و جدول زمانی مشابهی برای برد های مدار چاپی با ترکیبی از بودجه دولتی برای نیروگاه‌های داخلی و سیستم های ردیابی برای تضمین امنیت نیمه هادی‌ها دنبال می‌شود.

بنا بر اعلام کمیته‌های دفاعی کنگره این امر تا سال ۲۰۲۷ محقق خواهد شد.

منبع: wsj

 

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3081

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.