• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1

فروش تراشه‌های کوانتومی چین به کشورهای خاورمیانه و غربی

  • کد خبر : 6235
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۸:۰۱
فروش تراشه‌های کوانتومی چین به کشورهای خاورمیانه و غربی
توانایی‌ محاسبات کوانتومی چین با نخستین تحویل یک تراشه کوانتومی ابررسانا داخلی توسعه‌یافته به یک موسسه تحقیقاتی در خاورمیانه بیشتر شده است.

این فروش از شرکت SpinQ، یک شرکت پیشگام در شنژن و پس از فروش تراشه‌های کوانتومی چینی به ایالات متحده و متحدانش انجام شد.

این امر نشان دهنده نفوذ رو به رشد چین در بخش محاسبات کوانتومی است و بر نقش آن در تقویت همکاری جهانی در این صنعت تاکید می‌کند.

شرکت SpinQ که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد، به طور مستقل یک مرکز تحقیق و توسعه رایانه‌های کوانتومی ابررسانا و یک خط تولید برای تراشه‌های کوانتومی ابررسانا ایجاد کرده است. تراشه‌ای که تحویل داده شد، به نام QPU، نشان دهنده یک سرمایه گذاری موفق در تولید انبوه استاندارد این فناوری و یک دستاورد کلیدی برای صنعت است.

رقابت در فناوری اطلاعات کوانتومی با گنجاندن چندین شرکت و مؤسسه فناوری کوانتومی چینی در فهرست ممنوعیت‌های وزارت بازرگانی ایالات متحده در نوامبر ۲۰۲۱ تشدید شد.

شرکت SpinQ یکی از سریعترین شرکت‌ها در صنعت محاسبات کوانتومی چین برای حضور در بازار بین‌المللی است. در این معامله، این شرکت مبادلات فنی نیز با خریدار خواهد داشت.

شرکت SpinQ پیش از این محصولات محاسبات کوانتومی خود را به پنج قاره با مشتریانی در سراسر ایالات متحده، کانادا، استرالیا، بریتانیا، آلمان، سوئیس، نروژ، اسلوونی، روسیه، برزیل، ژاپن و سایر کشورها و مناطق گسترش داده بود.

از منظر جهانی، ایالات متحده در صنعت اطلاعات کوانتومی پیشتاز است و چین در ردیف دوم قرار دارد.

محاسبات کوانتومی شامل پیاده سازی‌های فیزیکی مختلف از جمله ابررساناها، نیمه هادی‌ها، تله‌های یونی و سیستم‌های کوانتومی فوتونیکی می‌شود که هر کدام مزایا و محدودیت‌های خاص خود را دارند. محاسبات کوانتومی ابررسانا، مبتنی بر مدارهای ابررسانا، سریع‌ترین فناوری در حال توسعه و آماده‌ترین فناوری است.

تراشه‌های کوانتومی، که مشابه CPU در رایانه‌های کلاسیک هستند، برای رایانه‌های کوانتومی بسیار مهم هستند. آنها حاوی چندین بیت کوانتومی (کیوبیت) هستند و از دنباله‌های پالس ارسال شده توسط سیستم‌های اندازه گیری و کنترل کوانتومی برای انجام عملیات گیت کوانتومی بین کیوبیت‌ها استفاده می‌کنند و محاسبات کوانتومی خاصی را ممکن می‌سازند.

تولید یک تراشه کوانتومی ابررسانای استاندارد به دلیل طراحی پیچیده آن، نیاز به اطمینان از کارکرد مداوم و پایدار کیوبیت‌ها دارد و چالش‌هایی در مواد و فناوری‌های مورد استفاده، ساخت و کنترل آنها را دشوار می‌کند.

شرکت SpinQ از طریق تحقیق و توسعه مستقل بر فناوری‌های کلیدی – از طراحی تراشه تا برنامه‌های کامل و الگوریتم تسلط پیدا کرده است. خط تولید تراشه اختصاصی آن قادر به تولید تراشه‌های کوانتومی ابررسانا پایدار است.

این شرکت دارای سه خط تولید اصلی است: کامپیوترهای کوانتومی ابررسانا بزرگ برای سناریوهای صنعتی، کامپیوترهای کوانتومی کوچک برای اهداف آموزشی و یک پلت فرم ابر کوانتومی همه منظوره.

شرکت SpinQ با نگاهی به آینده، قصد دارد استراتژی بین‌المللی‌سازی خود را تعمیق بخشد و از طریق افزایش همکاری‌ها و مبادلات فنی بین‌المللی، در زنجیره صنعت محاسبات کوانتومی جهانی رونق ایجاد کند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6235

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.