• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

عملکرد موفق هواپیمای غول‌پیکر چینی برای اطفاء حریق

  • کد خبر : 3362
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۰۳
عملکرد موفق هواپیمای غول‌پیکر چینی برای اطفاء حریق
پروژه اطفاء حریق از طریق هواپیمای آبی خاکی چین انجام شد. به گفته شرکت صنعت هوانوردی چین نوع اطفاء حریق هواپیمای دریایی چین، اولین آزمایش خود را برای جمع آوری و تخلیه حداکثر بار آب خود را انجام داد.

شرکت هواپیماساز دولتی در گزارشی درباره این پروژه بیان داشته است که این هواپیمای آبی خاکی توسط یک خدمه چهار نفره هدایت شد و ۱۲ تن آب حمل کرد که حداکثر مقدار مجاز برای این مدل از هواپیما است.

این هواپیمای دریایی به سمت حریم هوایی تعیین شده پرواز کرد و سپس در یک عملیات اطفای حریق ساختگی آب را تخلیه کرد، و سپس به سرعت روی مخزن حرکت کرد و در عرض ۱۵ ثانیه ۱۲ تن آب جمع آوری کرد و سپس از مخزن آب بلند شد تا به همان حریم هوایی جهت اطفاء حریق برگردد و روند تخلیه را تکرار کرد.

این شرکت گفت این آزمایش تایید کرد که هواپیما قادر به خاموش کردن آتش است و گام بزرگی به جلو در توسعه پروژه است.

حداکثر وزن در زمان برخواستن ۶۰ تن است. طراحان گفته‌اند که این هواپیما در یک عملیات معمولی اطفاء حریق، ۱۲ تن آب را از دریاچه یا دریا در مدت ۲۰ ثانیه جمع آوری می‌کند و از آن برای خاموش کردن آتش در منطقه‌ای به وسعت حدود ۴۰۰۰ متر مربع استفاده می‌کند، همپنین این هواپیما قادر است تا ۴۵۰۰ کیلومتر پرواز کند.

طول این هواپیما ۳۷ متر و طول بال آن ۳۸٫۸ متر است که تقریباً به اندازه یک بوئینگ ۷۳۷ است. این مشخصات آن را به بزرگترین هواپیمای آبی خاکی جهان تبدیل کرده است. این هواپیما برای برخاستن و فرودهای زمینی و آبی طراحی شده است. همچنین این هواپیما قادر است ۵۰ نفر را در طول ماموریت جستجوی دریایی نجات دهد.

منبع: chinadaily

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3362

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.