• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

علی بابا مدل هوش مصنوعی خود را در دسترس عموم قرار داد

  • کد خبر : 5661
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۰۹
علی بابا مدل هوش مصنوعی خود را در دسترس عموم قرار داد
واحد محاسبات ابری هلدینگ علی‌بابا، مدل زبان بزرگ (LLM) ، Tongyi Qianwen خود را در دسترس عموم قرار داد.

گروه هوش علی‌ بابا اعلام کرد که هدف آن این است که به هر فرد عادی و یا شرکت‌ها اجازه دهد از LLM استفاده کنند، فناوری که زیربنای چت ربات‌های پیشرفته هوش مصنوعی (AI) مانند ChatGPT است.

Alibaba Cloud آزمایش بتا Tongyi Qianwen را در ماه آوریل آغاز کرد. علی‌بابا کلود در این باره گفت که از آن زمان با سایر واحدهای علی‌بابا، مانند پلتفرم تجارت الکترونیک Taobao و ابزار ارتباطات کاری DingTalk، و همچنین شرکت‌های خارجی مانند برند گوشی‌های هوشمند  Oppo، برای آموزش LLM خود یا توسعه برنامه‌های کاربردی مبتنی بر Tongyi Qianwen همکاری کرده است.

دولت چین در اواخر آگوست با تصویب مقررات ملی در مورد استفاده از فناوری‌های مشابه ChatGPT، راه را برای شرکت‌های چینی برای عرضه محصولات خود در زمینه هوش مصنوعی مولد در بازاری که ChatGPT و Bard  گوگل در دسترس نیستند، هموار کرد.

Ernie Bot شرکت بیدو، محصول متخصص هوش مصنوعی شرکت سنس‌تایم، Baichuan و استارت آپ و دولتی Zhipu AI در میان شرکت‌های تایید شده چینی قرار دارند. تنسنت، غول رسانه‌های اجتماعی و بازی‌های ویدئویی چینی نیز اخیرا مدل هوش مصنوعی خود یعنی Hunyuan را راه‌اندازی کرده است.

بر اساس اظهارات ادی وو یونگ‌مینگ مدیرعاملAlibaba Cloud ، علی‌بابا هوش مصنوعی را به یکی از دو محور اصلی استراتژیک خود ارتقا خواهد داد. وو همچنین معتقد است که در دهه آینده مهم‌ترین عامل تغییر، اختلالات ناشی از هوش مصنوعی در تمام بخش‌ها خواهد بود.

علی بابا کلود، که قرار است در سال آینده تحت طرح بازسازی گسترده شرکت مادر خود به یک شرکت مستقل و سهامی عام تبدیل شود، در ماه‌های اخیر شاهد تغییرات پرسنلی قابل توجهی بوده است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5661

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.