• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

علی‌بابا ۲ میلیارد دلار در ترکیه سرمایه‌گذاری می‌کند

  • کد خبر : 5757
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
علی‌بابا ۲ میلیارد دلار در ترکیه سرمایه‌گذاری می‌کند
با توجه به رشد سریع کسب و کار پلتفرم خرده فروشی آنلاین Trendyol در ترکیه، هلدینگ علی‌بابا اعلام کرده است که قصد دارد ۲ میلیارد دلار در این کشور سرمایه‌گذاری کند.

مایکل ایوانز رئیس علی بابا در دیدار با طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، گفت که این شرکت قصد دارد از طریق پلتفرم ترندیول خود، ۲ میلیارد دلار در ترکیه سرمایه گذاری کند.

بین ۱ آوریل ۲۰۲۲ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳، رشد سفارش ترندیول ۴۷ درصد نسبت به سال گذشته در ترکیه افزایش یافته و همچنین در این بازه زمانی حجم کالاهای ناخالص آن به ارز محلی ۱۱۰ درصد افزایش یافته است.

طبق اعلام این شرکت چینی، واحد مستقر در استانبول به گسترش بین‌المللی خود ادامه می‌دهد و واحدی هم که این شرکت چینی سال گذشته در آلمان راه اندازی کرد به آذربایجان منتقل شد.

Trendyol توسط «دمت موتلا» کارآفرین ترکیه‌ای در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و در سال ۲۰۱۸ علی بابا سرمایه گذاری ۷۲۸ میلیون دلاری در این پلتفرم انجام داد. بعدها علی‌بابا ۳۵۰ میلیون دلار دیگر در این پلتفرم سرمایه گذاری کرد و سهم خود را به ۸۶٫۵ درصد رساند. این شرکت اکنون به بیش از ۳۰ میلیون مصرف کننده، خدمات ارائه می‌دهد و میزبان بیش از ۲۵۰ هزار بازرگان است که حدود ۲۰۰ میلیون محصول را در این پلتفرم در ترکیه به فروش می‌رسانند.

در ماه می ۲۰۲۲، ترندیول دفتری را در برلین افتتاح کرد که اولین دفتر آن در خارج از ترکیه بود. این شرکت در اولین سال فعالیت خود در آلمان توانست ۱ میلیون مشتری جذب کند.

واحد تجارت بین‌الملل علی‌بابا به سریع‌ترین واحد در حال رشد غول تجارت الکترونیک مستقر در هانگژو تبدیل شده است. این واحد رشد درآمد ۴۱ درصدی را برای سه ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن گزارش داد که بسیار سریعتر از رشد درآمد کلی گروه علی بابا است.

علی بابا همچنین با افزودن ویژگی‌هایی مانند جستجوی تصویر به روز شده در پلتفرم عمده فروشی فرامرزی خود، تلاش‌هایش را برای گسترش تجارت در آمریکا افزایش داده است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5757

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.