• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

ظهور شرکت‌های امنیتی Web3 در میان افزایش سرقت‌های رمزنگاری

  • کد خبر : 3552
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۰۱
ظهور شرکت‌های امنیتی Web3 در میان افزایش سرقت‌های رمزنگاری
کارت‌های توییتر، لینک‌های ایردراپ اپل، پیام‌های دیکورد و حتی توکن‌ها در صرافی‌های غیرمتمرکز، همگی راهی برای کلاهبرداری‌های رمزنگاری شده‌اند که در سال‌های اخیر بیشتر شده‌اند. سرقت ارزهای دیجیتال در سال گذشته بیش از 500 درصد افزایش یافت و به 3.2 میلیارد دلار رسید.

این مشکل به‌ویژه در چین حاد است، جایی که ارزهای دیجیتال توسط قانون محافظت نمی‌شوند، اما بسیاری از افراد همچنان در حال معامله دارایی‌های مرتبط هستند تا از فرصت‌ها در بازار نسبتاً نوپا جلوگیری کنند. در نتیجه، شرکت‌های امنیتی Web3 وعده کمک به مردم را داده‌اند تا دارایی‌های مبتنی بر بلاک چین خود را ایمن کنند.

شرکت‌های امنیتی، هکرهای کلاه سفید و سازندگان ابزار سفارشی بخشی از نیروی اصلی هستند که امنیت Web3 را هدایت می‌کنند.

نیاز به راه‌حل‌های امنیتی Web3 با افزایش تعداد کلاهبرداری‌های رمزنگاری آشکارتر شده است. حتی افراد مشهور نیز آسیب دیده‌اند، از بازیگران در ایالات متحده گرفته تا جی چو، بازیگر تایوانی که اخیرا درگیر این کلاه برداری‌ها شده است.

از سال ۲۰۱۲، بیش از ۲۷ تریلیون دلار ارز دیجیتال از طریق ۸۲۷ هک که توسط شرکت امنیتی بلاک چین مبتنی بر Xiamen SlowMist شناسایی شده است، به سرقت رفته است. کلاهبرداری، حملات مالی سایبری و آسیب پذیری قرارداد سه نوع اصلی حملات بودند.

ظهور مداوم کلاهبرداری‌های مشابه از سال ۲۰۲۰، مهندس نرم‌افزار را به تلاش وا داشت و در نتیجه یک افزونه رایگان مرورگر کروم برای مصرف کنندگان که هدف آن مقابله با کلاهبرداری های رمزنگاری در پلتفرم هایی از جمله توییتر و دیسکورد است، ایجاد شد.

مهندسین امیدوارند کاربران عادی به ابزارهایی برای محافظت از خود در برابر کلاهبرداری مجهز شوند. به دلیل ماهیت ناشناس و ضد دستکاری بلاک چین، اهمیت این موضوع بیشتر می‌شود، به خصوص که کاربران ابزارهای محدودی در اختیار دارند.

این قبیل برنامه‌های افزودنی برای کمک به افرادی است که ممکن است منابع کسب‌وکارهایی را که اکثر سرویس‌های رمزنگاری به آنها ارائه می‌دهند، را در اختیار نداشته باشند.

با این حال، هیچ راه حل امنیتی بی عیب و نقص نیست، و زمانی که کاربرانی کلاهبرداری می‌شوند، موضع رسمی چین در مورد ارزهای دیجیتال، راه‌های قانونی کمی را برای مردم در اختیار گذاشته است.

پکن پس از سال‌ها سرکوب، سال گذشته شفاف‌سازی کرد که تمامی معاملات ارزهای دیجیتال در این کشور غیرقانونی است. رگولاتورها در مورد اینکه آیا دارایی های دیجیتال مانند NFT ها دارای هرگونه حفاظت از دارایی هستند یا خیر روشن نبوده‌اند و دادگاه‌های منطقه‌ای تصمیمات متناقضی را صادر کرده‌اند.

در ماه مه، یک دادگاه منطقه‌ای در پکن، ارز دیجیتال را به عنوان یک دارایی به رسمیت شناخت که به عنوان یک اقدام قانونی مهم در نظر گرفته شد. اما سال گذشته، پس از بسته شدن حساب‌های کاربران در نتیجه مقررات چین، دادگاهی حکم داد که ارز رمزنگاری شده توسط قانون محافظت نمی‌شود. قضات در مناطقی مانند شهر تیانجین و استان فوجیان امسال نیز احکام مشابهی صادر کرده‌اند. هیچ یک از شاکیان در هیچ یک از پرونده‌ها برای توکن‌های گم شده غرامت دریافت نکردند. در نتیجه، برای کاربران کریپتو در چین مهم‌تر است که مسئول امنیت خود باشند.

متخصصان امنیتی می‌گویند که برای افراد مهم است که خودشان اقداماتی را انجام دهند. اما برای ایجاد امنیت باید دفاع فنی را با دفاع انسانی ترکیب کرد.

در مورد وجوه دزدیده شده، به قربانیان توصیه می‌شود در صورتی که قربانی مقصر شناخته شد، با پلیس یا شرکت‌های امنیتی تماس بگیرند. اگر هرگونه سرقتی ناشی از سهل انگاری پلتفرم باشد، پلتفرم‌های بزرگ معمولا به کاربران خود خسارت می‌دهند. بهبود آگاهی امنیتی افراد بسیار مهم است و هنگامی که این امر محقق شود، بسیار بهتر از یک ماشین و ابزار موثر خواهد بود.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3552

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.