• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
9

طرح چین برای شبکه ملی محاسبات و واکنش‌های بازار

  • کد خبر : 2276
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
طرح چین برای شبکه ملی محاسبات و واکنش‌های بازار
طرح چین برای ساخت شبکه ملی محاسبات، مورد توجه نشست سیاسی سالیانه این کشور قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود که سرمایه‌گذاری زیادی بر روی آن ایجاد خواهد شد.

این طرح بر مبنای ارتباط منابع محاسباتی از مناطق شرقی کشور به مناطق توسعه یافته‌تر غربی است و از سوی کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی که برنامه ریز عالی‌رتبه دولتی در چین محسوب می‌شود ارائه شده و به دنبال افزایش ظرفیت محاسباتی کشور است.

براساس این طرح، هشت مرکز یکپارچه محاسباتی در پکن، تیانجین، هبی، دلتای رودخانه یانگ تسه، منطقه خلیج بزرگ گواندونگ- هنگ کنگ-ماکائو، مرکز اقتصادی چنگدو-چونگ چینگ، منطقه خودمختار مغولستان داخلی شمال چین، استان گوئیژو در جنوب غربی چین، استان گانسو در شمال غربی و منطقه خودمختار نینگ شیا ایجاد خواهد شد.

این مراکز اصلی‌ترین نقاط اتصال شبکه محاسباتی خواهند بود که به دنبال تسهیل توسعه کشور در حوزه رایانش ابری و کلان داده است. با تاکید پکن بر ایجاد این زیرساخت‌ها، چند تن از نمایندگان شرکت‌های فناوری در نشست سیاسی حزب پیشنهاداتی برای ساخت ابرشبکه اطلاعاتی را مطرح کردند. برای مثال مدیر شرکت PCI-Suntek تولیدکننده محصولات هوش مصنوعی، بر این نظر است که دولت باید از تحقیقات پایه و بهره‌وری انرژی در مراکز محاسباتی پشتیبانی کند.

غول‌های فناوری چینی نظیر تنسنت، هوآوی و علی بابا نیز وعده ساخت مراکز محاسباتی داده خود در این شبکه ملی را مطرح کرده‌اند. در همین حال، شرکت‌های کوچک‌تر فعال در این صنعت شاهد افزایش قیمت سهام خود در چند هفته گذشته در میان هیاهوی بازار بر سر فرصت‌های سرمایه‌گذاری که ممکن است پروژه ایجاد کند، بوده‌اند.

منبع: scmp

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2276

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.