• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

طرح شنجن، مرکز نوآوری چین برای جوان سازی اقتصادی

  • کد خبر : 5541
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
طرح شنجن، مرکز نوآوری چین برای جوان سازی اقتصادی
شهر شنجن در جنوب چین تلاش‌ برای بهبود محیط بازار محلی را افزایش داده که این شهر را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر و قدرت منطقه را تقویت می‌کند تا بتواند از محاصره فناوری واشنگتن جان سالم به در ببرد و درهای جدیدی را در گذار اقتصادی کشور باز کند.

این شهر که خط مقدم اصلاحات و گشایش در چین است، سه سند با ۵۵ اقدام را برای بهینه‌سازی محیط کسب‌وکار خود از طریق تقویت قوانین، جلب توجه به تجارت خارجی و همسویی با قوانین تجاری پیشرو منتشر کرد.

شنجن که آن را به عنوان سیلیکون ولی چین می‌شناسند، قصد دارد از قوانین تجارت بین‌المللی و قوانین خارج از کشور استفاده کند تا سرمایه‌گذاری خارجی بیشتری را جذب کند و به دنبال پایگاهی قوی‌تر در فشار برای منطقه خلیج بزرگ باشد.

این اقدامات در زمانی صورت می‌گیرد که تمام سطوح دولت در سراسر چین به دنبال تقویت اقتصاد هستند و شنجن، خانه غول فناوری هوآوی و شرکت خدمات اینترنتی تنسنت، می‌تواند در این راه کمک زیادی کند.

این شهر به دنبال تقویت همکاری با هنگ کنگ و ماکائو در زمینه قوانین، حسابرسی و مشاوره است و متعهد شد که یک بخش خدمات مدرن را توسعه دهد که بیش از ۷۷ درصد از ارزش کل بخش خدمات را تا سال ۲۰۲۵ به خود اختصاص خواهد داد. در سال ۲۰۲۱، این رقم ۷۶٫۲ درصد بود که ۱۲٫۴ واحد درصد بیشتر از یک دهه قبل است، اما بر اساس داده های دولت، در مقایسه با سال ۲۰۲۰ تنها ۰٫۱ درصد رشد داشته است.

شنجن همچنین متعهد شده که با ارائه پشتیبانی قانونی و سیاستی بیشتر و تسهیل مالیاتی به تجارت خارجی، به قطب سرمایه گذاری برای شرکت های چند ملیتی تبدیل شود.

در این سند آمده است: «[ما] انتظارات بازار شرکت‌های خارجی در شنژن را تثبیت و سرمایه‌گذاری خارجی را در زمینه‌های کلیدی مانند تولید پیشرفته هدایت می‌کنیم… و از تأسیس مؤسسات تحقیقاتی با بودجه خارجی حمایت می‌کنیم».

این شهر قصد دارد قوانین تجاری خود را با استانداردهای پیشرو بین المللی، به ویژه آنهایی که در توافقنامه جامع و پیشرو برای مشارکت ترانس پاسیفیک (CPTPP) یکی از پیشرفته ترین معاهده تجاری و سرمایه گذاری است، هماهنگ کند.

بر اساس این اسناد، شنجن همچنین در حال کار برای ساده سازی فرایند ویزا برای استعدادهای خارجی و پرداخت دیجیتالی برای ساکنان خارج از کشور است.

چیزی که شنجن برای توسعه بیشتر به آن نیاز دارد، تضمین بهترین محیط تجاری ممکن برای صنایع پیشرفته خود است. شنجن یکی از شهرهایی است که بیشترین ضربه را از حمایت گرایی تجاری و جداسازی فناوری خورده است.به همین دلیل باید یکپارچگی خود را با قوانین و مقررات بین‌المللی تقویت کند و نقش خود را به عنوان «الگو و موتور اصلی» برای پیشبرد اقتصاد چین ایفا کند. این شهر باید مسیر تحول اقتصادی را برای کل کشور کشف کند.

شنجن همکاری حقوقی را در منطقه خلیج بزرگ گوانگدونگ-هنگ کنگ-ماکائو بررسی خواهد کرد تا به مقصد اصلی سرمایه گذاران خارجی برای حل و فصل اختلافات تجاری خارج از کشور تبدیل شود.

بر اساس این اسناد، شنجن که محل تولید خودروهای الکتریکی بی‌وای‌دی است، همچنین قصد دارد توسعه انبارداری و تجارت حمل و نقل هوایی برای محموله های حاوی باتری لیتیومی را ارتقا دهد.

بر اساس این سند، شنژن به عنوان خانه سازنده پهپاد DJI، قوانین مربوط به صنایع نوظهور آینده، از جمله اقتصاد فضایی در ارتفاع پایین را بررسی خواهد کرد.

بر اساس داده‌های دولتی، در نیمه اول سال، تولید ناخالص داخلی شنجن ۶٫۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد کرد که بالاتر از ۵ درصد استان گوانگدونگ و ۵٫۵ درصد در کشور در این بازه زمانی بود.

منبع: ساوت scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5541

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.