• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

طرح شانگهای برای صنعت ۷۲ میلیارد دلاری خودروهای هوشمند

  • کد خبر : 3091
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۰۷
طرح شانگهای برای صنعت ۷۲ میلیارد دلاری خودروهای هوشمند
شانگهای خودروهای هوشمند و به‌ویژه فناوری رانندگی خودکار خود را افزایش می‌دهد و آن را موتور یک صنعت با پتانسیل رشد بالا که می‌تواند تا سال 2025 ارزش اقتصادی 500 میلیارد یوان (72 میلیارد دلار آمریکا) تولید کند، می‌داند.

طرح جدیدی که اخیرا از سوی دفتر عمومی دولت مردمی شانگهای منتشر شده، خواستار ایجاد یک سیستم نوآوری و توسعه پیشرو داخلی برای خودروهای هوشمند است که در آن شهر پیشرفت قابل توجهی در تحقیق و توسعه فناوری‌های اصلی و دستیابی به خودکفایی تجهیزات اصلی داشته باشد.

بر اساس این طرح، بیش از ۷۰ درصد خودروهای تولید شده تا سال ۲۰۲۵ باید دارای سیستم‌های بدون راننده سطح ۲ و ۳ باشند، در حالی که سیستم‌های سطح ۴ باید در مناطق و شرایط خاص اجرا شوند.

در حال حاضر، بیشتر وسایل نقلیه هوشمند در جاده‌های سرزمین اصلی به‌عنوان L2 یا L2+ طبقه‌بندی می‌شوند، که بر اساس آن راننده باید همیشه هوشیار و آماده کنترل باشد. سطح ۳ معمولاً به‌عنوان یک سیستم بدون دست تلقی می‌شود، در حالی که سطح ۴ به فعالیت های بدون چشم اطلاق می‌شود.

این طرح از شرکت‌ها و مؤسسات تحقیقاتی مرتبط در شهر می‌خواهد تا تحقیقات و توسعه تعدادی از فناوری‌های کلیدی، از جمله تراشه‌های مورد استفاده در خودرو، الگوریتم‌های هوش مصنوعی، قطعات لیزری رادار، سیستم‌ عامل های داخل خودرو، پلت‌فرم‌های محاسباتی هوشمند را افزایش دهند.

ناظران ارزش صنعت خودروی هوشمند فعلی در شانگهای را کمتر از ۱۰۰ میلیارد یوان تخمین می‌زنند.

طبق این طرح، شهرداری قول می‌دهد که حمایت از توسعه رانندگی خودران را از طریق ارائه بودجه‌های مختلف دولتی به شرکت‌ها و کمک به آنها برای دریافت مشوق‌های مالی و سیاستی از دولت مرکزی افزایش دهد.

سیستم‌های رانندگی خودکاری که اکنون توسط خودروسازان و شرکت‌های فناوری توسعه می‌یابند، همگی فناوری‌های اولیه هستند و اندازه این صنعت می‌تواند به تریلیون‌ها یوان افزایش یابد. حمایت‌های دولتی به شرکت‌های مستقر در شانگهای کمک زیادی می‌کند تا اتومبیل‌های رانندگی خودران را توسعه دهند.

شانگهای، محل سرمایه گذاری تسلا Gigafactory 3 و جنرال موتورز با SAIC Motor، در سال ۲۰۲۱، ۲٫۸۳ میلیون دستگاه خودرو تولید کرده که معادل ۱۰٫۷ درصد از تولید کل کشور در بزرگترین بازار خودروی جهان است.

این طرح نشان‌دهنده تلاش گسترده‌تر مقامات شانگهای برای بازیابی بنیه اقتصادی این مرکز تجاری و مالی پس از قرنطینه طولانی کووید-۱۹ در اوایل سال جاری و همچنین توسعه صنعت نوپای هوش مصنوعی آن است که با صنایع پکن و مرکز فناوری شنژن رقابت می‌کند.

اخیرا مقامات محلی از طرح جامع هوش مصنوعی با هدف تقویت اقتصاد دیجیتال شانگهای رونمایی کردند. این طرح نهادهای مربوطه را تشویق می‌کند تا وسایل نقلیه هوشمند را در مناطقی مانند بزرگراه‌ها، جاده‌های شهری و پارکینگ‌های خودرو در شانگهای آزمایش کنند.

منبع: scmp

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3091

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.