• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
5

طرح ساخت کارخانه باتری‌سازی جدید BYD به ارزش ۱٫۲ میلیارد دلار

  • کد خبر : 4262
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۰۲
طرح ساخت کارخانه باتری‌سازی جدید BYD به ارزش ۱٫۲ میلیارد دلار
خودروساز چینی BYD، بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی (EV) جهان از نظر فروش، 8 میلیارد یوان (1.2 میلیارد دلار) را برای یک کارخانه باتری جدید در ژنگژو، مرکز استان مرکزی هنان هزینه خواهد کرد.

طرح‌های ساخت و ساز یک کارخانه باتری توسط Zhengzhou FinDreams Battery، یک واحد متعلق به BYD، با اطلاعیه‌ای برای یک گزارش ارزیابی زیست محیطی منتشر شده، اعلام شد.

بر اساس این اطلاعیه، مساحت این کارخانه ۱٫۱۵ میلیون متر مربع در ژنگژو خواهد بود و ظرفیت تولید آن پس از تکمیل می‌تواند به ۴۰ گیگاوات ساعت (Gwh) برسد. کل سرمایه گذاری به ۸ میلیارد یوان می‌رسد.

BYD فروش خودروهای برقی خود را از سال گذشته به سرعت افزایش داده است و باید تولید باتری خود را افزایش دهد تا برای رشد بیشتر آماده شود.

این خودروساز فروش خود را در سال گذشته بیش از سه برابر کرد و به ۱٫۸۶ میلیون دستگاه رسید که بیشتر آنها در چین هستند. همچنین در سال ۲۰۲۲ تسلا را به عنوان بزرگترین فروشنده خودروهای برقی جهان کنار زد. این خودروساز آمریکایی در سال گذشته حدود ۱٫۳۱ میلیون خودروی برقی تحویل داد که کمتر از هدف ۱٫۴ میلیون دستگاهی خود بود.

برخلاف تسلا و دیگر استارت‌آپ‌های بزرگ چینی خودروهای برقی مانند Nio، Xpeng و Li Auto که خودروهای برقی ممتاز را با قیمت بیش از ۲۰۰ هزار یوان مونتاژ می‌کنند، خودروهای باتری‌دار BYD مشتریان طبقه متوسط را در بزرگترین بازار خودروی جهان هدف قرار می‌دهند. خودروهای برقی BYD معمولا بین ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار یوان قیمت دارند.

انجمن خودروهای مسافری چین اعلام کرد، فروش خودروهای با انرژی جدید، که شامل خودروهای برقی با باتری خالص و هیبریدی‌های پلاگین می‌شود، پس از ثبت رشد ۹۰ درصدی در سال ۲۰۲۲، ۶٫۳ درصد در ژانویه کاهش یافت.

بسیاری از سازندگان پیشرو خودروهای برقی قیمت‌های خود را کاهش داده‌اند، اما BYD طیف نسبتاً گسترده‌ای از محصولات با قیمت‌های مختلف در سطوح گوناگون دارد.

Seagull، خودروی برقی کامپکت جدید BYD، انتظار می‌رود در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳ در ماه آوریل رونمایی شود. در حالی که قیمت نهایی آن هنوز فاش نشده است، اما گفته می‌شود قیمت آن زیر ۱۰۰ هزار یوان باشد.

بی وای دی که در سال ۱۹۹۵ تأسیس شد، از سال ۲۰۰۳ خودرو تولید می‌‌کند. این شرکت عمدتاً در سرزمین اصلی چین خودرو می فروشد، اما به دنبال تبدیل شدن به یک بازیگر جهانی با برنامه‌هایی برای توسعه در برخی از بازارهای خارج از کشور است.

بسته‌های باتری لیتیوم آهن فسفات تیغه‌ای این شرکت نیز بسیار موفق بوده‌اند. سلول‌های باتری آنها به گونه‌ای چیده شده‌اند که چگالی انرژی و در عین حال مقاومت در برابر گرمای بیش از حد را افزایش می‌دهد. BYD این باتری‌های تیغه‌ای را برای کارخانه تسلا در برلین تامین می‌کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، سطح نصب باتری BYD در سال ۲۰۲۲ با LG Energy Solution مطابقت داشت که پس از CATL چین دومین سازنده باتری در جهان است. سطح نصب باتری BYD در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل ۱۶۷ درصد رشد کرد و به ۷۰٫۴ گیگاوات ساعت رسید.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4262

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.