• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7

طرح بزرگ دولت چین برای دیجیتالی سازی

  • کد خبر : 4547
  • ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۱۳
طرح بزرگ دولت چین برای دیجیتالی سازی
تحلیلگران معتقدند طرح دیجیتالی سازی جدید دولت چین که به تازگی رونمایی شده است، می‌نواند به بخش آسیب دیده اینترنت این کشور کمک کند. این طرح بزرگ که توسط حزب کمونیست حاکم و شورای دولتی ارائه شده است، زیرساخت‌های دیجیتال و منابع داده را در اولویت قرار می‌دهد که هر دو برای ایجاد یک چین دیجیتالی تا سال 2025 ضروری هستند.

این طرح خواستار تسریع در رشد محرک‌های جدید مانند ۵G، اینترنت اشیا و ابررایانه است، و همچنین بر اهمیت ارزش داده‌های کشور که سیاست گذاران آن را به عنوان یک عامل تولید در کنار مقوله زمین، سرمایه و نیروی کار انسانی دانسته‌اند، تاکید می‌کند.

این طرح همچنین عنوان می‌کند که چین به حمایت از توسعه سالم شرکت‌های «پلتفرم» ادامه می‌دهد و تحلیلگران CMB International معقتدند که احتمالا راهنمایی‌ها و حمایت‌های سیاستی واضح‌تری برای رشد بلندمدت شرکت‌های اینترنتی در چین ارائه خواهد کرد.

به گفته تحلیلگران، این طرح اهمیت استراتژیک ساخت «چین دیجیتال» را نشان می‌دهد و شرکت‌های پیشرو نظیر تنست، علی بابا، بیدو و JD.comهمیشه به دنبال این بوده‌اند که زیرساخت‌های فناوری خود را در دسترس قرار داده و از فناوری برای کمک به دیجیتالی کردن اقتصاد واقعی و جستجوی فرصت‌های رشد استفاده کنند.

این طرح همچنین خواستار ادغام فناوری‌های دیجیتال در طیف وسیعی از حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از جمله کشاورزی، مالی، مراقبت‌های بهداشتی و حمل و نقل شده است. در این طرح آمده است: تقویت یکپارچگی عمیق بین اقتصاد دیجیتال و واقعی و ایجاد انقلاب در تولید و حکمرانی از طریق فناوری‌های دیجیتال، در افزایش شتاب جوان سازی ملت چین نیز موثر خواهد بود.

این طرح همچنین خواستار توسعه سریع مجموعه‌ای از فناوری‌های مرتبط با شبکه‌های تلفن همراه ۵G، برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا، مراکز داده و فناوری‌های ابررایانه است و آنها را «موتورهای رشد جدید» می‌داند.

شیانگ لیگانگ، بنیانگذار پورتال اطلاعاتی متمرکز بر مخابرات مستقر در پکن درباره طرح دولت چین می‌گوید که این طرح اگر به درستی اجرا شود می‌تواند زیرساخت دیجیتال چین را تقویت کرده و زنجیره‌های صنعتی برای پشتیبانی از برنامه‌های کاربردی مختلف تجاری ایجاد کند.

به گفته شیانگ، از ۵G و سیستم ماهواره‌ای بیدو گرفته تا ابررایانه‌ها و مراکز داده‌‌، این طرح با هدف ساختن یک سیستم کامل ارائه شده که بر اساس آن می‌توان برنامه‌های مختلف تجاری را توسعه داد. همچنین تا زمانی که این طرح به درستی اجرا شود، -حتی ۷۰ درصد آن- به بهبود اقتصاد و کاهش هزینه‌ها در صنایع کمک خواهد کرد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4547

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.