• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
8

طب سنتی چین کلیدی برای درمان بیماری‌های قلبی کشنده

  • کد خبر : 5953
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
طب سنتی چین کلیدی برای درمان بیماری‌های قلبی کشنده
در یک کارآزمایی بالینی، بیماران مبتلا به سکته قلبی حاد که ترکیبات داروی طب سنتی چینی را  مصرف کردند، خطر کمتری برای حمله قلبی دیگر نشان دادند. کارشناسان می‌گویند برای شناسایی ماده فعال خاص که می‌تواند به پیشرفت درمان‌های آینده کمک کند، به مطالعه بیشتر نیاز است.

انفارکتوس میوکارد (سکته قلبی) نوعی حمله قلبی است که عمدتاً حفره‌های تحتانی قلب را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

انفارکتوس حاد میوکارد با ارتفاع ST  (STEMI)  نوعی حمله قلبی است که جدی‌تر است و خطر عوارض جدی و مرگ را در پی دارد. این عارضه نام خود را از نحوه تأثیرگذاری آن بر حفره‌های پایینی قلب و تغییر نحوه عبور جریان الکتریکی از طریق آنها گرفته است.

هر حمله قلبی از دید پزشکی تهدید کننده زندگی است که نیاز به مراقبت فوری دارد. شایع‌ترین علائم حمله قلبی عبارتند از: درد قفسه سینه، تنگی نفس یا مشکل در تنفس، حالت تهوع، معده درد یا ناراحتی. البته ممکن است در برخی موارد مانند سوء هاضمه، تپش قلب، اضطراب یا احساس عذاب قریب الوقوع، تعریق، احساس سرگیجه، سبکی سر یا غش کردن باشد.

یک کارآزمایی بالینی در چین نشان داد که یک ترکیب طب سنتی به طور قابل توجهی مرگ قلبی را در میان افراد مبتلا به یک نوع جدی حمله قلبی کاهش می‌دهد.

انفارکتوس حاد میوکارد با ارتفاع ST  (STEMI)  یک وضعیت تهدید کننده زندگی است که خطرات بالای مرگ و میر در بیمارستان و حوادث قلبی عروقی مکرر را به همراه دارد، اما در بیش از یک دهه پیشرفت عمده‌ای در زمینه درمانی آن وجود نداشته است.

اکنون تیمی از دانشمندان در چین و ایالات متحده اولین کارآزمایی بالینی بزرگ را برای ارزیابی اثربخشی و ایمنی یک ترکیب دارویی چینی محافظ قلب بالقوه به عنوان یک درمان کمکی برای بیماران مبتلا به STEMI حاد انجام داده‌اند.

تجویز خوراکی Tongxinluo به مدت ۱۲ ماه، در مقایسه با دارونما، به طور قابل توجهی باعث کاهش عوارض جانبی عمده قلبی و عروقی مغز، با کاهش قابل توجه مرگ قلبی [در عرض ۳۰ روز] شد.

محققان آزمایشگاه‌های کلیدی بیماری‌های قلبی عروقی و پزشکی چینی بیمارستان‌های پکن، گوانگدونگ، هنان، جیانگ سو، لیائونینگ، شاندونگ و شین‌‌جیانگ و همچنین مرکز پزشکی جنوب غربی دانشگاه تگزاس، نتایج کارآزمایی بالینی را در در مجله معتبر انجمن پزشکی آمریکا منتشر کردند.

خوراکی Tongxinluo، ترکیبی از پودرها و عصاره‌های چندین محصول گیاهی و حشرات، در زبان چینی به معنای «باز کردن شبکه قلب» است و در سال ۱۹۹۶، چین آن را برای آنژین صدری – درد قفسه سینه به دلیل بیماری عروق کرونر قلب – و سکته ایسکمیک که زمانی اتفاق می‌افتد که رگ خونرسانی به مغز مسدود می‌شود، تایید کرد.

در این کارآزمایی، نزدیک به ۳۸۰۰ بیمار مبتلا به STEMI در ۱۲۴ بیمارستان چین در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ انتخاب شدند تا علاوه بر درمان‌های استاندارد، کپسول طب چینی یا دارونما را به مدت ۱۲ ماه دریافت کنند.

در ۳۰ روز اول، حوادثی از جمله مرگ قلبی، حمله قلبی مکرر، عروق کرونر اورژانسی (درمان‌هایی برای بازگرداندن جریان خون به قسمت‌هایی از قلب) و سکته مغزی در ۵٫۲ درصد از گروه دارونما در مقایسه با ۳٫۴ درصد از گروه داروی طب سنتی مشاهده شد.

میزان مرگ و میر قلبی در گروه دارونما ۴٫۲ درصد و در گروهی که این دارو را مصرف کرده بودند ۳ درصد بود.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5953

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.