• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

طب سنتی چینی؛ ریشه گون درمانی کلیدی برای حملات قلبی بدون عوارض

  • کد خبر : 5748
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
طب سنتی چینی؛ ریشه گون درمانی کلیدی برای حملات قلبی بدون عوارض
طب سنتی چینی می‌تواند به «درمان کلیدی» برای حملات قلبی تبدیل شود، زیرا مطالعات نشان می‌دهد که بدون عوارض جانبی التهاب را کاهش می‌دهد.

دانشمندان در یک مطالعه بر روی بیماران حمله قلبی با استفاده از طب سنتی چینی توانستند التهاب را کاهش بدهند.

دانشمندان از ریشه گون، که مدت‌ها در طب سنتی چینی استفاده می‌شد در این مطالعه بهره بردند و این دارو دارای مزیتی است که می‌تواند بدون کاهش سیستم ایمنی باعث کم کردن التهاب در بیماران قلبی عروقی شود.

محققان دانشگاه نیوکاسل در بریتانیا این مطالعه را بر روی بیماران مسن‌تری انجام دادند که به مدت بیش از یک سال پس از حملات قلبی به آنها این ترکیب گیاهی داده شد، همراه با گروهی که دارونما دریافت کردند.

آنها دریافتند که ترکیب استخراج شده از ریشه گون به نام TA-65 برخلاف درمان‌های فعلی قلب و عروق، بدون تأثیر منفی بر سیستم ایمنی بدن، التهاب را کاهش می‌دهد.

این مطالعه که در مجله GeroScience منتشر شد، نشان داد زمانی که TA-65 به مدت بیش از یک سال پس از حمله قلبی به بیماران داده شد، به طور خاص لنفوسیت‌ها را افزایش داد، نوعی گلبول سفید که به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

علاوه بر این، بیماران تحت درمان با این دارو عوارض و مشکلات بسیار کمتری مانند درد قفسه سینه یا مفاصل را پس از حمله قلبی تجربه کردند.

التهاب نقش کلیدی در تشکیل، پیشرفت و پارگی پلاک کرونری دارد که باعث حمله قلبی می‌شود، اما مهمتر از همه، این یک عامل خطر اصلی برای عوارض بعدی است. بنابراین، کاهش التهاب به عنوان یک هدف درمانی کلیدی پس از حمله قلبی برای بیماران در نظر گرفته می‌شود و این مطالعه نشان داد که TA-65 التهاب را تا ۶۲ درصد کاهش می‌دهد.

این مطالعه بر روی ۹۰ بیمار ۶۵ سال و بالاتر انجام شد. افرادی که داروی TA-65 را دریافت کردند، پس از حمله قلبی، عوارض جانبی کمی مانند تب یا مشکل پزشکی جدید داشتند و نسبت به گروهی که دارونما دریافت کردند، ۳۰ درصد عوارض جانبی کمتری نشان دادند.

تیم تحقیقاتی اکنون امیدوار است که آزمایشی بزرگتر با تمرکز بر اینکه آیا TA-65 عوارض جانبی قلبی مانند حملات قلبی بیشتر یا حتی مرگ را در چنین بیمارانی کاهش می‌دهد یا خیر، انجام دهد.

طب سنتی چینی هزاران سال است که مورد استفاده قرار گرفته است، اما شواهد تجربی محدودی از اثرات آن وجود دارد. سازمان بهداشت جهانی اخیراً برای اولین بار درمان‌های طب سنتی چینی را به مجموعه تشخیصی جهانی خود اضافه کرده است.

اعتقاد بر این است که TCM دارای طیف گسترده‌ای از اجزای آنتی اکسیدانی است که می‌تواند در درمان بیماری قلبی عروقی که عمدتاً در نتیجه استرس اکسیداتیو ایجاد می‌شود، مفید باشد.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که برخی از ترکیبات طب سنتی چینی به نظر می‌رسد اثرات ضد فشار خون قابل توجهی داشته باشند و می‌توانند نتایج را در بیماری عروق کرونر قلب، نارسایی قلبی و دیابت نوع ۲ بهبود بخشند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5748

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.