• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3

صرافی ارزهای دیجیتال OKX به دنبال اخذ مجوز فعالیت در هنگ کنگ

  • کد خبر : 4633
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۰۱
صرافی ارزهای دیجیتال OKX به دنبال اخذ مجوز فعالیت در هنگ کنگ
صرافی ارزهای دیجیتال OKX اعلام کرد قصد دارد برای اخذ مجوز تجارت دارایی‌های مجازی در هنگ کنگ درخواست ارائه کند که این یکی از نشانه‌هایی است که نشان می‌دهد هنگ کنگ در مسیر تبدیل شدن به مرکز دارایی مجازی در جهان قرار گرفته است.

صرافی OKX که مدعی است دومین صرافی بزرگ کریپتو در چهان از نظر حجم معاملات است، اعلام کرد که دو ماه قبل از اینکه هنگ کنگ به طور رسمی تجارت ارزهای دیجیتال را کاملا قانونی اعلام کند، شروع به ارائه درخواست مجوز کرده است.

برنامه هنگ کنگ برای جذب صرافی‌های ارزهای دیجیتال در حالی رخ می‌دهد که جامعه سرمایه گذاری جهانی ارزهای دیجیتال هنوز درگیر فروپاشی صرافی FTX و همچنین موضع نظارتی تند آمریکا است.

«لنیکس لای» مدیرعامل مؤسسه جهانی این صرافی در نشست خبری که در هنگ کنگ برگزار شد در این باره گفت: OKX پتانسیل بسیار زیادی در این شهر می‌بیند و مایل است در طول ۵ سال آینده بر روی استعدادها در این زمینه سرمایه گذاری کرده و با قانون گذاران برای ساخت اکوسیستم محلی همکاری کند.

صرافی OKX گفته است که بیش از یک سال است که برای برآورده کردن الزامات نظارتی جدید هنگ کنگ درباره مبادلات ارزهای دیجیتال که در ژوئن سال جاری اجرایی می‌شود، در حال آماده شدن است.

این صرافی دو نهاد ایجاد خواهد کرد، یکی به نام شرکت فین تک هنگ کنگ جهت درخواست مجوز برای فعالیت کارگزاری و صرافی، و دیگری با نام هنگ کنگ کاستودی لیمیتد، به منظور درخواست مجوز ارائه دهنده خدمات تراست و شرکت نگهدارنده دارایی‌ها.

بر اساس مقررات جدیدی که دولت هنگ کنگ برای تبدیل شدن این شهر به مرکز دارایی مجازی وضع کرده است، پلتفرم‌های معاملات ارز دیجیتال برای ارائه خدمات تجاری به ساکنان هنگ کنگ به مجوز نیاز خواهند داشت.

اصلاحات نظارتی هنگ کنگ به دلیل اینکه هدف آن ارائه شفافیت درباره حاکمیت ارزهای دیجیتال است توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4633

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.