• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
6

شینوک چینی در نمایشگاه هوایی دبی رونمایی شد

  • کد خبر : 6092
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۱۵
شینوک چینی در نمایشگاه هوایی دبی رونمایی شد
یک شرکت چینی از یک پهپاد ترابری چندمنظوره بزرگ با پروانه‌های پشت سرهم در نمایشگاه هوایی دبی رونمایی کرد.

تکمیل آزمایش پرواز پهپاد مذکور برای پایان سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است و پس از آن وارد مرحله تولید خواهد شد. آنچه در حال نمایش است یک نمونه اولیه محسوب می‌شود و برخی معتقدند شرکت تولیدکننده احتمالا به دنبال مشارکت صنعتی-تجاری برای تولید مشترک و تولید انبوه در کشورهای دیگر باشد.

پهپاد مذکور که FWH-3000 نام دارد و متعلق به شرکت فلایتوین اینوویشن (Flightwin-Innovation) بوده بسیار شبیه هلیکوپتر شینوک (Chinook) آمریکایی است. FWH-3000 دارای حداکثر وزن برخاست ۲.۵ تن است و می‌تواند حداکثر یک تن بار را حمل کند و ۵ ساعت با بار خود به پرواز ادامه دهد. این پهپاد می‌تواند تا شش سرباز یا مجروح را حمل کند و قادر خواهد بود در ارتفاعات بالا برخاست و فرود را انجام دهد. فضای کابین داخلی آن ۱.۵ متر مکعب بوده که به طور خاص برای ماموریت‌های دوربرد طراحی شده است.

پهپادهای چندمنظوره FWH چین

FWH-1500 نیز با جرم ۱ تن می‌تواند حداکثر ۳۰۰ کیلوگرم بار را حمل نموده و ۵ ساعت پرواز کند. پهپاد مذکور قادر خواهد بود مساحتی معادل بیش از ۵۰ کیلومتر مربع را برای شناسایی، پیشگیری و اطفای حریق پوشش دهد. FWH-1500 خودران با عملیات‌هایی از جمله انتقال تجهیزات کمک‌های بشردوستانه پس از سیل، با اپراتورهای دولتی چین همکاری می‌کند. این پهپاد همچنین می‌تواند در آتش‌سوزی‌های جنگلی مواد ضدحریق را پرتاب و افراد مجروح را منتقل کند.

به گفته چونگ چن (Chong Chen)، معاون فلایت وین، FWH-3000 و FWH-1500 برای اهداف غیرنظامی و دولتی توسعه یافته‌اند.

پروانه پشت سر هم (Tandem Rotors) به یک زوج پروانه می‌گویند که یکی در ابتدای بالگرد و دیگری در انتهای آن به صورت پشت سر هم نصب می‌شوند. این زوج پروانه در خلاف جهت همدیگر دوران می‌کنند تا نیروی حاصل از انحراف همدیگر را خنثی نمایند.

چین در نمایشگاه هوایی دبی پلتفرم‌های هوانوردی شناخته‌شده و در حال توسعه با سرنشین و بدون سرنشین شامل جنگنده‌ها، هلیکوپترها، هواپیماهای آموزشی و ترابری و پهپادها را به نمایش می‌گذارد.

منبع: eurasiantimes

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6092

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.