• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3

شنجن مرکز جهانی ورزش‌های الکترونیکی خواهد شد

  • کد خبر : 3106
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۰۹
شنجن مرکز جهانی ورزش‌های الکترونیکی خواهد شد
به دنبال پیشنهادهای مشابه پکن و شانگهای، علیرغم کنترل‌های شدید این کشور بر بازی‌های ویدئویی و پخش زنده، مرکز فناوری جنوبی چین، شنجن، در یک طرح جاه طلبانه در پی تبدیل شهر به یک مرکز بین‌المللی ورزش‌های الکترونیکی است.

طبق پیش نویس برنامه‌ای که توسط اداره فرهنگ، رادیو، تلویزیون شهر صادر شده، دولت شنجن نقشه راهی برای پنج سال آینده برای تقویت صنعت ورزش‌های الکترونیکی شهر با تشویق توسعه بازی‌های الکترونیکی و حمایت از تیم‌ها، مسابقات و میدان‌ها ترسیم کرد.

بر اساس این طرح، بازی‌های ورزشی که در شنجن توسعه و راه‌اندازی شده‌اند، بسته به محبوبیتشان، می‌توانند تا ۲ میلیون یوان (۲۸۰ هزار دلار آمریکا) پاداش نقدی دریافت کنند و در صورت انتخاب توسط رقابت‌های بزرگ بازی، واجد شرایط دریافت ۵ میلیون یوان شوند.

صنعت ورزش‌های الکترونیکی با بازار گسترده و سطح بالای فناوری بخش مهمی از توسعه اقتصاد دیجیتال را بر عهده دارد. شنجن در مقایسه با دیگر مراکز ورزش‌های الکترونیکی در داخل و خارج از کشور، هنوز دارای کاستی‌های آشکاری از نظر زنجیره ارزش محدود، فقدان باشگاه‌ها و مسابقات حرفه‌ای سطح بالا، و زیرساخت‌های محل برگزاری ورزش‌های الکترونیکی است.

به گفته اداره فرهنگ و ورزش، شنژن مرکز بیش از ۴ هزار شرکت بازی‌های ویدئویی، از جمله تنسنت است، و این شرکت‌ها سال گذشته ۱۶۰ میلیارد یوان فروش داشته‌اند که بیش از نیمی از کل درآمد بازی‌های کشور را تشکیل می‌دهد.

طبق این برنامه پنج ساله، شهر از شرکت‌ها، تیم‌ها و مسابقات پیشرو در ورزش‌های الکترونیکی از سراسر جهان دعوت می‌کند تا به شنجن بیایند و آنها را با جوایزی از ۵ میلیون یوان تا ۸ میلیون یوان جذب می‌کند. تیم‌های محلی نیز پرورش خواهند یافت و آن‌هایی که «شنجن» را در نام تیم خود نشان می‌دهند، واجد شرایط دریافت ۲ میلیون یوان یارانه در هر فصل و ۵ میلیون یوان در صورت عملکرد خوب در مسابقات بزرگ هستند.

دولت همچنین متعهد شد که طی پنج سال آینده یک یا دو میدان بزرگ مطابق با استانداردهای بین‌المللی بسازد و با استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و واقعیت مجازی، اکوسیستمی برای صنعت ورزش‌های الکترونیکی ایجاد کند.

دانشگاه‌ها و مدارس محلی نیز تشویق می‌شوند تا دوره‌های ورزش‌های الکترونیکی را ارائه دهند و آزمایشگاه‌هایی برای پرورش استعدادهای این صنعت بسازند.

طرح شنجن در حالی انجام می‌شود که دولت مرکزی به موضع پیچیده و اغلب متناقض خود در قبال بازی و ورزش‌های الکترونیکی ادامه می‌دهد.

در نیمه اول سال ۲۰۲۲، کل درآمد شرکت‌های بازی‌های ویدیویی چینی ۱٫۸ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت که اولین کاهش بازار از زمان در دسترس شدن داده‌ها در سال ۲۰۰۸ است.

پکن در تلاشی برای محافظت از جوانان چینی در برابر اعتیاد به بازی، محدودیت‌های بازی را تشدید کرد و زمان بازی را برای بازیکنان زیر ۱۸ سال به بین ساعت ۸ بعد از ظهر تا ۹ شب فقط در روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه و تعطیلات قانونی محدود کرد. این قانون، تشکیل و آموزش گروه‌های بازیکنان زیر ۱۸ سال را برای بخش ورزش‌های الکترونیکی کشور تقریباً غیرممکن کرده است.

با این وجود، چین ورزش‌های الکترونیکی را ترویج می‌کند و بسیاری از شهرها از جمله پکن، شانگهای و هانگژو با ارائه انگیزه‌های مختلف برای تبدیل شدن به قطب اصلی ورزش‌های الکترونیکی کشور رقابت می‌کنند. به عنوان مثال، پکن یک ابتکار بلندپروازانه راه اندازی کرد به نام “ورزش‌های الکترونیکی پکن ۲۰۲۰” که به تیم‌ها، عرصه‌ها و بازی‌های ویدئویی که فرهنگ محلی را ترویج می‌کنند، یارانه می‌دهد.

بر اساس آمار در سطح جهانی، ورزش‌های الکترونیکی تا پایان سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۱٫۳۸ میلیارد دلار درآمد ایجاد خواهد کرد و چین تقریباً یک سوم از درآمدهای ورزش‌های الکترونیکی در سراسر جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3106

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.