• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
8

شنجن واردات مدارهای یکپارچه را بیشتر می‌کند

  • کد خبر : 5836
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
شنجن واردات مدارهای یکپارچه را بیشتر می‌کند
شنجن، زادگاه غول مخابراتی هوآوی و سازنده هواپیماهای بدون سرنشین DJI، قصد دارد واردات مدارهای مجتمع و سایر تجهیزات پیشرفته خود را افزایش دهد، زیرا دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات محدودیت‌های دسترسی چین به فناوری های پیشرفته را بیشتر خواهد کرد.

شنجن، که  سیلیکون ولی چین نامیده می‌شود، بنا دارد ارزش واردات مدارهای مجتمع (ICs) را که جزء کلیدی مورد نیاز برای صنایع پیشرفته محلی است، تا سال ۲۰۲۵ به ۸۰۰ میلیارد یوان (۱۱۰ میلیارد دلار) برساند.

این رقم نشان دهنده دو برابر شدن واردات سال ۲۰۱۷ و معادل حدود ۲۹ درصد کل واردات ملی در سال گذشته است.

ارزش واردات آی سی این شهر با ۱۷٫۷ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۲۷۸٫۵ میلیارد یوان در نیمه اول سال جاری رسید. دولت این شهر از واردات تجهیزات مهم و اجزای کلیدی مانند نیمه هادی‌ها، مدارهای مجتمع و نمایشگرهای با کیفیت فوق العاده بالا پشتیبانی خواهد کرد.

شنجن، همچنین محل استقرار غول خودروهای الکتریکیBYD، غول اینترنتی تنسنت و انواع استارت‌آپ‌های فناوری، یکی از شهرهای چین است که بیشتر از تحریم‌های تراشه‌های پیشرفته آمریکا که در ماه اکتبر اعلام شد، متاثر شده است. پکن امیدوار است شنجن به چین کمک کند تا از نظر فناوری به خود متکی شود.

وزارت بازرگانی ایالات متحده هوآوی و چندین شرکت مستقر در شنجن، از جمله تولید کننده آی سی Pengxinwei  و تامین کننده محصولات تشخیص چهره Cobber Information Technology را در فهرست محدودیت‌های خود قرار داد و آنها را از دسترسی به فناوری، قطعات، بودجه و بازارهای آمریکایی منع کرد.

انتظار می‌رود تلاش‌های مهار پس از آن که هوآوی با انتشار Mate 60 Pro در اوایل ماه جاری جهشی تکنولوژیکی در توسعه تراشه‌های پیشرفته داشت، تشدید شود.

قانون‌گذاران جمهوری‌خواه ایالات متحده در حال حاضر از دولت بایدن می‌خواهند که به طور کامل روابط خود را با هوآوی و SMIC که این پردازنده پیشرفته را ساخته‌اند، قطع کند.

شنجن برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای توسعه صنعت نیمه هادی خود با مشوق‌های مالیاتی و سایر یارانه‌های ارائه شده برای مراکز تحقیق و توسعه محلی و همچنین همکاری با هنگ کنگ دارد.

مدارهای مجتمع یکی از هفت دسته وارداتی را به همراه کالاهای انرژی فله تشکیل می‌دهند. کالاهای مصرفی متوسط تا بالا؛ طلا و جواهرات؛ محصولات دارویی؛ اقلام کشاورزی؛ و وسایل نقلیه حمل و نقل – از سوی شنجن تشویق شده‌اند.

دولت شنجن قصد دارد حجم کل تجارت واردات خود را تا سال ۲۰۲۵ از ۱٫۴۸ تریلیون یوان در سال گذشته به ۱٫۸ تریلیون یوان برساند و تا آن زمان نیمی از کل حجم تجارت استان گوانگدونگ را به خود اختصاص دهد.

ارزش تجارت شنجن در سال گذشته به رکورد ۳٫۶۷ تریلیون یوان رسید که ۳٫۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ افزایش داشت. این شهر برای ۳۰ سال متوالی بزرگترین شهر صادراتی چین و سومین واردکننده بزرگ بوده است.

این شهر همچنین قصد دارد از اعضای مشارکت اقتصادی جامع منطقه‌ای (RCEP) که شامل ۱۰ کشور آسیای جنوب شرقی، استرالیا، نیوزیلند، ژاپن و کره جنوبی است، بیشتر خرید کند. بر اساس برنامه دولت، حدود ۴۵ درصد از واردات شنجن تا سال ۲۰۲۵ از این بلوک خواهد بود.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5836

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.