• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7

شنجن نخستین شهر چین با خودروهای کاملا خودران و بدون راننده

  • کد خبر : 2696
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۰۱
شنجن نخستین شهر چین با خودروهای کاملا خودران و بدون راننده
پس از اجرای اولین مقررات اختصاصی کشور خودروهای خودران، تردد آنها در برخی از جاده‌های شنجن، مرکز فناوری چین در جنوب استان گوانگدونگ به منظره و صحنه‌ای عادی تبدیل خواهند شد.

این اولین مقررات در نوع خود است که برای مدیریت هوشمند اتومبیل ها در جاده های شهر طراحی شده است و شکاف قانونی برای وسایل نقلیه متصل هوشمند داخلی را پر می کند و مسئولیت ها را تبیین می کند. طبق قوانین جدید، وسایل نقلیه خودران به سه سطح مشروط، سطح بالا و رانندگی کاملاً خودمختار طبقه‌بندی می‌شوند.

طبق مقررات جدید، زمانی که وسیله نقلیه خودران راننده داشته باشد، این شخص در صورت بروز تصادف موظف به پرداخت غرامت است. هنگامی که وسیله نقلیه کاملاً مستقل باشد، مالک خودرو می تواند در صورت ایجاد خسارت، مسئول جبران خسارت باشد.

در حالی که پکن در اوایل سال جاری به خودروهای کاملاً بدون راننده اجازه داد تا در یک منطقه آزمایشی در منطقه جنوب شرقی پایتخت کار کنند، اما شنجن به دلیل موقعیتش به عنوان یک شهر نمونه سوسیالیستی مدرن، نخستین جایی است که مقررات محلی و سیاست های حکومتی با حمایت دولت را برای وسایل نقلیه خودران وضع می‌کند.

مدل توسعه شنجن برای وسایل نقلیه خودران به حل این موضوع کمک می‌کند که چگونه می توان برای ایجاد مسیری برای شهرهای دیگر در سراسر چین، بزرگترین بازار خودروی جهان، حرکت کرد.

با چارچوب قانونی و نظارتی تنظیم شده [در شنجن]، این انتظار وجود دارد که تجاری سازی رانندگی خودکار سریعتر انجام شود.

در طی یک سواری آزمایشی، خودروهای بدون راننده در اطراف منطقه‌ای از شنجن که شلوغ است و در آن کامیون‌ها تردد می‌کنند و وسایل نقلیه غیرقانونی پارک شده خیابان‌های باریک آن را مسدود می‌کنند، گشتند.

این سفر سه کیلومتری حدود هشت دقیقه طول کشید. سواران مسیر خودرو و محیط اطراف را در زمان واقعی از طریق نمایشگرهای داخل وسیله نقلیه پیگیری و ردیابی می کردند.

سیستم رانندگی خودران توسط حسگرهای تشخیص نور و محدوده و هشت دوربین ساخته شده بر روی خودروی خودران پشتیبانی می‌شود و جایگزین مجموعه حسگرهای یکپارچه روی سقف خودرو می‌شود که وسایل نقلیه خودران اولیه استفاده می‌کردند. یک مسافر می تواند با یک ترمز اضافی روی صندلی بر فرایند رانندگی مداخله کند، اما کنترلی روی فرمان خودرو ندارد.

غول جستجوی اینترنتی و هوش مصنوعی بیدو نیز قصد دارد از سال آینده حدود صد هزار تاکسی خودران نسل بعدی را مستقر کند تا به مسافران برای کاهش نیمی از هزینه های سواری خود کمک کند. بیدو که سرویس سواری تاکسی ربات خود را در ماه فوریه در شنجن راه‌اندازی کرد، قصد دارد خدمات خود را تا سال ۲۰۲۵ به ۶۵ شهر و تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰۰ شهر گسترش دهد.

منبع: scmp

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2696

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.